خدمتگزاری هرچه مطلوب‌تر به مردم هدف بازرسی وزارت تعاون از دستگاه‌ها است

اراک - ایرنا - معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود عملکرد و خدمتگزاری هرچه مطلوب‌تر به مردم هدف بازرسی این وزارت‌خانه از دستگاه‌های تابعه است.

به گزارش ایرنا، «بهروز لطفی» روز یکشنبه در نشست بازرسی فضای عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های تابعه وزارت متبوع در استان مرکزی در اراک، افزود: فرآیند بازرسی‌ها با رویکرد و سیاست‌های جدید وزارتخانه که به مرکز بازرسی ابلاغ شده با جدیت دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: هدفگذاری شده تا در سال جاری تمام واحدهای اجرایی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل ۲۸۲ اداره‌کل بازرسی بازرسی شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: نشست‌هایی با نمایندگان سازمان‌ها صورت گرفته و شاخص‌های مختلف در حوزه‌های سلامت و نظام اداری، حقوق شهروندی، شایستگی‌های مدیریتی، ارتباطات سازمانی و ارزیابی عملکرد تدوین شده و در فرآیند بازرسی‌ها، امتیاز دهی انجام و ادارات کل استانی رتبه‌بندی می‌شوند.

لطفی اظهار کرد: شاخص‌ها در سه دسته شامل ادارات کل، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای و مدیریت درمان، بانک‌های رفاه و توسعه تعاون و صندوق بازنسشتگی و بیمه روستایی و عشایری است.

وی گفت: در فرآیند بازرسی‌ها، تلاش است روند به صورت نظامند و ساختارمند باشد و شیوه‌نامه بازرسی تدوین و ابلاغ شده است و در هر بازرسی، شناسنامه بازرسی تهیه می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: بازرسی‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود و بررسی‌ها بر اساس شیوه‌نامه از نقاط قوت شروع می‌شود و اقدامات شاخص نیز تشویق می‌شود.

لطفی عنوان کرد: سلامت نظام اداری، ارتباطات مردمی و پاسخگویی به مردم مهمترین بحث است که با جدیدت دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: در بازرسی‌ها، چالش‌ها و موانع نیز شناسایی می‌شود و راهکارهای لازم برای رفع آنها پیگیری می‌شود.

معاون مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: جمع‌بندی گزارش‌ها و رتبه‌بندی واحدها در استان‌ها، اسفندماه انجام می‌شود و گزارشی از آسیب‌ها، چالش‌ها، نواقص و مشکلات نیز تهیه می‌شود.

لطفی اظهار کرد: ارتباط بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نهادهای نظارتی به صورت مستمر است و هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ گزارش بازرسی از واحدها و شرکت‌های مختلف از سوی سازمان بازرسی کل کشور ارسال شده که باید پاسخ داده شود و روند آن در حال انجام است.

وی گفت: تلاش است در بررسی‌ها از استان‌ها، تبادل تجربیات نیز صورت گیرد و نتایج بازرسی هفتگی هر استان پس از اتمام بازرسی‌ها، در آن استان ارایه می‌شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha