هندبال اصفهان، امیدوار به آینده

اصفهان-ایرنا- هفته دوم لیگ برتر هندبال کشور شنبه شب با ۶ دیدار به پایان رسید و تیم‌های اصفهانی در چهار دیدار ۲ برد و ۲ باخت کسب کردند تا با توجه به روند بازی‌ها، هندبال اصفهان همچنان به آینده امیدوار بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با پایان هفته دوم لیگ سی و ششم در پی حضور تیم ملی هندبال در "بازی های آسیایی هانگژو" تیم‌ها به استراحت زودهنگام در آغاز لیگ رفتند.

فرصت مناسب آماده سازی تیم‌های هندبال لیگ برتری

هفته سوم لیگ برتر هندبال کشور ۱۵ آبان آغاز می‌شود و به نظر می‌رسد این ۲ ماه، فرصت مناسبی برای تیم‌های حاضر در لیگ سی و ششم هندبال کشور خواهد بود تا بتوانند خود را برای ادامه رقابت‌ها آماده کنند و سطح کیفی بازیکنان را افزایش دهند.

شهداد مرتجی سرمربی تیم هندبال سپاهان در این پیوند گفت: تیم سپاهان در استراحت ۲ ماهه پیش رو، شکل واقعی خود را پیدا خواهد کرد؛ تیم ما دیر تشکیل شُد و بازیکنانمان جلسات تمرینی کمی داشتند و امیدواریم در فرصت استراحتی که برای تمرینات تیم ملی پیش می‌آید بازیکنان را از لحاظ بدنی به شرایط مسابقه برسانیم.

وی افزود: بازیکنان جوان و خوبی داریم که از مسابقه سوم قدرت واقعی این تیم را خواهید دید و شرایط تیم بهتر خواهد شد؛ سطح لیگ برتر امسال با خروج برخی ملی‌پوشان از تیم هندبال سپاهان و اضافه شدن به تیم‌های دیگر بالا رفته است.

فرصت مناسب برای قدرت نمایی هندبال اصفهان

لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور که از ۱۸ شهریور و با حضور ۱۲ تیم آغاز شد میدان خوبی برای قدرت نمایی هندبال اصفهان است زیرا تیم‌های سپاهان، سپاهان نوین، گیتی پسند و پرواز هوانیروز از استان اصفهان در این لیگ حضور دارند و این استان بیشترین نماینده را در این لیگ دارد.

هرچند تیم‌های اصفهانی جز سپاهان، جایگاه ویژه ای در جدول رقابت‌ها به دست نیاورده اند ولی بررسی نتایج نشان می دهد، حرکت رو به رشد این تیم ها در لیگ برتر آغاز شده است.

تیم هندبال سپاهان که بر روی کاغذ، بهترین تیم هندبال اصفهان در لیگ برتر است، این فصل دنباله روی سیاست جدید باشگاه یعنی استفاده از بازیکنان بومی و جوان است و به همین دلیل قرارداد بازیکنان ملی‌پوش غیر بومی خود را تمدید نکرد و این تیم بیشتر از بازیکنان جوان ملی‌پوش بومی تشکیل شده است.

سپاهانی‌ها در این فصل تغییراتی را نیز در کادر فنی خود به وجود آوردند و با فسخ قرارداد "وسلین وویویچ"، "شهداد مرتجی" که فصل گذشته با سپاهان نوین در رده سوم لیگ جای گرفته بود را به عنوان سرمربی معرفی کرده اند.

نتایج تیم‌های اصفهانی در هفته دوم لیگ برتر هندبال کشور

هفته دوم لیگ برتر سی و ششم هندبال کشور دیشب با برگزاری ۶ دیدار به پایان رسید که طی آن شاهد برتری تیم های مدعی بودیم و در کنار پیروزی ۲۷ به ۲۴ سپاهان در مقابل آلومینیوم اراک، تیم گیتی پسند اصفهان نیز از یک تساوی دیگر گریخت.

تیم هندبال سپاهان در هفته دوم لیگ برتر هندبال کشور، دیشب در سالن ۲۵ آبان اصفهان میزبان تیم هندبال آلومینیوم اراک بود و در این دیدار با نتیجه ۲۷ بر ۲۱ پیروز میدان شد.

سرمربی سپاهان این فصل قصد دارد با بازیکنان جوان و بومی حضوری مؤثر در لیگ برتر سی و ششم داشته باشد و کسب ۲ پیروزی در ۲ دیدار نخست این تیم نشان از عزم این تیم برای ظاهر شدن در قامت یک مدعی تمام عیار است.

طلایی‌پوشان در هفته اول لیگ برتر نیز میهمان همشهری خود "پرواز هوانیروز" بودند و در یک بازی نزدیک این تیم اصفهانی را شکست دادند.

تیم سپاهان با بُرد دیشب موفق به کسب چهارمین امتیاز در هفته دوم لیگ برتر هندبال کشور شد و در رده سوم جدول این رقابت‌ها قرار گرفت.

تیم مدعی نیروی زمینی شهید شاملی کازرون که مقام دومی سال قبل را داراست، میزبان سپاهان نوین در نخستین دیدار این تیم بود و موفق شد با ۱۰ گل اختلاف و نتیجه ۲۲-۳۲ نماینده اصفهان را با شکست بدرقه کند.

این بُرد تیم هندبال نیروی زمینی شهید شاملی کازرون باعث شد، لیگ هندبال با صدرنشینی کازرون به تعطیلی برود ولی با توجه به حضور بازیکنان با تجربه و شاخص در تیم نیروی زمینی، این شکست نباید روحیه تیم اصفهانی را تضعیف کند.

تیم هندبال سپاهان نوین که باتوجه به انصراف و دوباره بازگشتن این تیم به لیگ برتر هندبال، آخرین تیم وارد شده به فصل جاری لیگ برتر هندبال کشور است، در هفته نخست مقابل نفت و گاز گچساران حاضر نشد و دیدار با نایب قهرمان فصل گذشته نخستین دیدار این تیم در لیگ سی و ششم هندبال کشور بود.

دیگر تیم اصفهانی یعنی "پرواز هوانیروز" نیز که به کرمان رفته بود، نتوانست از سد تیم هندبال "صنعت مس" عبور کند و با ۱۲ اختلاف امتیاز و نتیجه ۲۰-۳۲ بازی را واگذار کرد.

تیم "پرواز هوانیروز" در بازی هفته نخست، در شهرآورد هندبال اصفهان مقابل تیم همشهری خود سپاهان حاضر شده بود و عملکرد خوبی ارائه کرد ولی شکست خورد و با شکست دیشب در جایگاه یازدهمی جدول ۱۲ تیمه لیگ برتر امسال قرار گرفت.

یکی از دلایل شکست سنگین تیم "پرواز هوانیروز"، حضور "علی رحیمی"، در ترکیب تیم کرمانی بود که علاوه بر عملکرد خوب درون دروازه مس، به تنهایی توانست چندین گل را در دروازه خالی تیم اصفهانی جای دهد.

چهارمین تیم اصفهانی که دیشب به میدان رفت، تیم هندبال "گیتی پسند" بود که در خرم آباد به میدان رفت و در دقایق پایانی از دومین تساوی گریخت و شاگردان "عزت الله رزمگر" توانستند با نتیجه ۳۴-۳۵ "پلیمر خرم آباد" را شکست دهند و نخستین پیروزی خود را جشن بیگرند.

گیتی پسند هفته گذشته در اصفهان با تساوی ۲۷ بر ۲۷ در مقابل تیم "زغال سنگ طبس" متوقف شده بود و با بُرد دیشب در جایگاه پنجم لیگ برتر هندبال کشور قرار گرفت.

در ۲ دیدار دیگر لیگ نیز که تیم های اصفهانی حضور نداشتند، "زغال‌سنگ طبس" با نتیجه ۲۸-۲۴ "پیکان سبزوار" را از پیش رو برداشت و با این برد ۳ امتیازی شد و پیکان نیز نیز دومین باخت خود را تجربه کرد و "نفت و گاز گچساران" نیز با برتری ۲۴-۲۹ تیم "فراز بام دهدشت" را از پیش رو برداشت.

جدول رقابت های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

هندبال اصفهان، امیدوار به آینده

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha