۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 85224055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۹ درصدی ترددهای زوار اربعین از مرز مهران

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبر: 85224055
رشد ۹ درصدی ترددهای زوار اربعین از مرز مهران

ایرنا - ایلام - استاندار ایلام گفت: میزان تردد زوار اربعین در سال جاری از مرز مهران به کشور عراق نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۹ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، «حسن بهرام‌نیا» شامگاه شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام اظهار کرد: در سال گذشته سه میلیون و ۶۰ هزار نفر از مرز مهران به سمت عراق و به منظور پیاده رویی اربعین از کشور خارج شدند که از اول ماه صفر امسال تاکنون این میزان به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: از اول صفر امسال تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ نفر از مرز مهران به سمت عراق ( پیاده‌رویی اربعین) خارج و میزان ورودی به کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است.

استاندار ایلام تصریح کرد: از ۶۰۰ هزار نفر تبعه خارجی که از مرزهای کشورمان وارد عراق شده بودند، ۱۳۰ هزار نفر تاکنون از مرز مهران وارد کشور شده اند.

بهرام‌نیا ادامه داد: مهمان‌نوازی مردم ایلام و ارتقا زیرساخت‌ها موجب ثبت رشد ۹ درصدی ترددها از مرز مهران شده و زوار عتبات عالیات بار دیگر با خاطره‌ای خوش مهران را ترک کردند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: در قالب ۲۲ هزار و ۶۵۹ سفر، ۵۴۷ هزار زائر از پایانه برکت به مقاصد خود انتقال داده شدند که در قالب سهم سفر اربعین، برای انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی، سهم ایلام از کل مرزهای شش‌گانه در ایام اربعین ۶۸ درصد بود.

وی بیان کرد: روز گذشته و از بامداد تا صبح امروز به ترتیب ۲ هزار و ۲۰۰ و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس زوار را به محل سکونت خود انتقال دادند.

استاندار ایلام با اشاره به تلاش ها مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین، گفت: با وجود کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه اربعین، مدیران دستگاه‌های اجرایی از همه ظرفیت خود استفاده کردند.

رشد ۹ درصدی ترددهای زوار اربعین از مرز مهران

وی بر لزوم ثبت و ضبط هم اموال برای اربعین سال آینده تاکید و عنوان کرد: هر مدیر مربوطه ستاد اربعین استان قبل از خروج از مهران، اموال مورد استفاده در اربعین را ثبت و ضبط کند.

بهرام نیا همچنین ضمن تاکید بر پاک‌سازی و نظافت کامل شهر مهران، گفت: از امروز ظرف یک هفته شهر مهران، پایانه شهید سلیمانی و پایانه مسافربری برکت باید پاک‌سازی شود.

استاندار ایلام بیان کرد: با پیگیری های انجام شده میدان اربعین مهران با اِلمان های زیبا متاثر از کربلا طراحی و یک مسجد در پایانه برکت ساخته می شود و باید در اسرع وقت عملیات این دو پروژه مهم اجرایی شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های خدمات رسان در اربعین، تاکید کرد: دستگاه ها اجرایی اقدامات خود را مستندسازی کنند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام تاکید کرد: انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان صفر بر اساس نرخ مصوب اربعین است.

حدود ۶۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha