اعزام زائران اربعین با اتوبوس از خراسان رضوی ۶۰ درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: بیش از ۸۵ هزار زائر اربعین از این استان از یکم تا ۲۲ صفر (۲۷ مرداد تا ۱۷ شهریور ماه) با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به مرزهای غربی کشور اعزام شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۶۰ درصدی را نشان می دهد.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در بازه زمانی یاد شده ۸۵ هزار و ۴۲۴ زائر در قالب ۳۰۵۶ سفر با ناوگان عمومی جاده ای به مرزهای غربی اعزا شدند که این رقم رکوردی در زمینه اعزام زائران اربعین محسوب می شود.

وی که سمت دبیری کمیته حمل و نقل ستاد اربعین خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد بیان داشت : علی رغم کمبود و محدودیت شدید در ناوگان حمل و نقل با اجرای هماهنگ تدابیر ستاد اربعین استان به ریاست استاندار در زمانبندی اعزام گروه های مختلف نظیر خادمین موکب ها و هیاتهای مذهبی و همکاری کم نظیر همه دستگاهها و همراهی مالکین و رانندگان ناوگان اتوبوسی استان این رکورد به دست آمد.

شهامت ادامه داد: جایگزینی موقت ۸۵ دستگاه اتوبوس های درون شهری شهرداری مشهد با سرویس کارخانجات و معادن استان نیز موجب تامین ناوگان بیشتر برای ثبت رکورد جدید از اعزام زائران عزیز اربعین حسینی از مبدا مشهد و استان شد.

وی همچنین گفت: از مجموع ۸۵ هزار زائر منتقل شده، بیش از ۲۴ هزار نفر اتباع خارجی از مبدا مشهد و پایانه مرزی دوغارون به مرزهای شلمچه و چذابه سرویس دهی شدند که رشد ۵۷۷ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

اعزام زائران اربعین با اتوبوس از خراسان رضوی ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: از نظر تعداد سفر اعزام شده، این استان رتبه سوم و با توجه به داشتن بیشترین فاصله از مرزهای اربعینی کشور به لحاظ نفر-کیلومتر جابجایی زائرین، خراسان رضوی سفر رتبه دوم بعد از استان تهران را در جریان اعزام کشوری زائران کسب کرده است.

شهامت اظهار داشت: در بازه زمانی یاد شده برخی رانندگان ناوگان اتوبوسی استان رکورد ۱۶ سرویس رفت و برگشت در سفرهای اربعین حسینی (ع) را ثبت نمودند که در نوع خود بی سابقه است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خصوص روند بازگشت زائران از مرز مهران، به استقرار ۱۰ نفر کارشناس و مدیر ناظر و ۶۰ راننده جهت فعالیت های پشتیبانی در این مرز اشاره و بیان داشت: در مدت یاد شده البته به جز روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریور ماه تردد روانی در مرز مهران وجود داشت و هم اکنون نیز خدمات دهی بدون تاخیر از مبدا پایانه های مرزی به مشهد انجام می شود.

پیش از این راهداری خراسان رضوی از اختصاص هشت درصد ظرفیت ناوگان عمومی جاده ای این استان به جا به جایی زائران اربعین خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، اربعین سال گذشته ۱۰۶۹ سرویس مستقیم اتوبوس از پایانه های مسافربری خراسان رضوی به مرزهای مهران و شلمچه اعزام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha