۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 905
کد خبر: 85223845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۲ نوزاد مبتلا به کم‌شنوایی در خوزستان شناسایی شدند

اهواز- ایرنا- رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۱۳۲ نوزاد مبتلا به کم‌شنوایی از مناطق زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سال ۱۴۰۱ شناسایی شده و در حال درمان هستند.

دکتر پژمان بختیاری نیا شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۵۴ هزار و ۴۷۴ نوزاد از نظر سلامت شنوایی غربالگری شدند و پوشش ۸۵ درصدی غربالگری گوش و شنوایی نوزادان زیر پوشش دانشگاه در سال گذشته صورت گرفت.

وی افزود: ۸۹۵ کودک مشکوک به مرحله تشخیص در غربالگری گوش و شنوایی نوزادان شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند و ۱۰۶کودک مشمول مراقبت‌های توانبخشی شدند.

بختیاری نیا به دیگر اقدامات غربالگری بیماری‌های غیرواگیر مرکز بهداشت برای نوزادان اشاره کرد و گفت: ۲۰۳ مورد هیپوتیروئید( کم کاری تیروئید) نوزادی در سال ۱۴۰۱شناسایی شد و بیش از ۷۹۰ نفر بیمار مبتلا مراقبت می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در زمینه فعالیت‌های این مرکز در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: تخصیص اعتبار به مراکز بهداشت شهرستان‌های تابعه برای انجام آزمایشات رایگان خطرسنجی در جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و برگزاری ۶ کمیته دانشگاهی پیگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از جمله این فعالیت‌ها است.

وی از دیگر اقدامات مرکز بهداشت خوزستان به ویزیت رایگان اقشار محروم جامعه با محوریت غربالگری، عقد تفاهم با سازمان‌های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، جهادکشاورزی و سازمان‌های مردم نهاد و تعیین اولویت‌های پژوهشی مرتبط با بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر، برای اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه دانشجویان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha