بازگشت دوباره «قاسم باغچقی» به کاروان ورزشی هانگژو + فیلم

۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۷:۴۳
کد خبر: 85223684
سعید وحیدی
بازگشت دوباره «قاسم باغچقی» به کاروان ورزشی هانگژو + فیلم

بجنورد- ایرنا- «قاسم باغچقی» از جودوکاران توانمند خراسان شمالی است که حدود یکماه پیش به دلایل نامعلومی از فهرست نفرات اعزامی به هانگژو حذف شد، با پیگیری مسوولان استانی دوباره به کاروان ورزشی بازی های آسیایی بازگشت.

به گزارش ایرنا، اواخر تیرماه امسال بود که فهرست ۲ نفره اعزامی تیم ملی جودو در بخش آقایان به بازی های آسیایی هانگژو مشخص شد و قاسم باغچقی در کنار جودوکار شیرازی در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم حضورش را در این رقابت ها قطعی کرده بود اما به یکباره خبرهایی از حذف نام این جودوکار دیار قومیت ها از فهرست نفرات اعزامی به هانگژو رسید.

جودوکار با اخلاق و توانمندی که کارنامه ورزشی او پر از افتخارات جهانی و آسیایی است و بی تردید بازگشت او برای حضور در تاتامی جودو بازی های آسیایی امیدها را برای کسب نشان خوش رنگ دوچندان کرده است.

افتخارات این جودوکار تنها به کسب نشان های رنگارنگ محدود نیست به گونه ای هنوز یادمان نرفته است که چگونه برای حفظ عزت کشور در مسابقات گرند پریکس پرتغال برابر حریف اسراییلی حضور نیافت و اعلام کرد: « با این حرکت از کودکان مظلوم فلسطین دفاع کردم و بی تردید در فعالیت های ورزشی آینده نیز رفتارم این گونه خواهد بود.»

حذف این جودوکار از نفرات اعزامی به هانگژو زمانی رخ داد که آرش میراسماعیلی سکاندار فدراسیون جودو نبود به گونه ای که وی بعد از بازگشت دوباره به ریاست فدراسیون از حذف این جودوکار ابراز تاسف کرد و گفت: «حذف این جودوکار زمانی اتفاق افتاده است که بنده در فدراسیون نبودم و فدراسیون از تمامی ظرفیت های خود برای بازگشت این جودوکار توانمند استفاده خواهد کرد».

به گفته وی؛ قاسم باغچقی تمامی مدال ها را در این ۲ سال کسب کرده و باید همه مسوولان خراسان شمالی برای بازگشت این جودوکار جوان به کاروان اعزامی هانگژوی چین تلاش کنند.

بالاخره با پیگیری های مسوولان خراسان شمالی بازگشت این جودوکار توانمند به کاروان اعزامی هانگژو قطعی شد تا این بار نیز در عین حفظ عنوان شاگرد اولی کلاس جودو خراسان شمالی در کشور برای ایرانی سربلند افتخارآفرینی کند.

پیگیری استاندار برای بازگشت باغچقی

معاون توسعه ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این خصوص می گوید: اواخر تیرماه بود که متوجه شدیم این جودوکار توانمند در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم از فهرست تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی چین حذف شده است.

داوود خدابنده افزود: دلیل مشخصی برای حذف این جودوکار نام آشنا از فهرست نفرات اعزامی به هانگژو اعلام نشد و به همین دلیل پیگیری های به صورت جدی برای بازگشت او به تیم ملی آغاز شد.

وی با اشاره به دیدار استاندار خراسان شمالی و سرپرست وزارت ورزش و جوانان، گفت: در این دیدار پیگیری های لازم برای بازگشت باغچقی به اردوی تیم ملی جودو انجام شد.

خدابنده با اشاره به کارنامه ورزشی باغچقی، خاطرنشان کرد: نشان طلا مسابقات جودو جوانان آسیا در سال ۲۰۱۸، نشان برنز مسابقات جودو جوانان آسیا در سال ۲۰۱۷ و نشان طلا مسابقات جام صلح و دوستی بغداد در سال ۲۰۲۱ بخشی از افتخارات این جودوکار توانمند استان است.

بازگشت دوباره «قاسم باغچقی» به کاروان ورزشی هانگژو + فیلم

«قاسم باغچقی» را بهتر بشناسیم

نام این ورزشکار جودو و کوراش خراسان شمالی برای نخستین بار با کسب نشان برنز در مسابقات بین المللی ارمنستان بر سر زبان ها افتاد، زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت و با جسارتی تمام این نشان را در برابر حریفانی قدرتمند از گرجستان، آذربایجان و ترکیه کسب کرد.

این ورزشکار جویای نام در سال ۲۰۱۸ در رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا به میزبانی لبنان نیز حضور یافت.

رقابت هایی که باغچقی با کنار گذاشتن جودوکاران چین، روس و ژاپن راهی دیدار نهایی می شود و با مغلوب کردن حریفی از قزاقستان طلای این مسابقات را از آن خود می کند.

این جودوکار توانمند در سال ۲۰۲۱ نیز توانست در رقابت های جام صلح و دوستی بغداد در وزن ۹۰ کیلوگرم با شکست حریفی از مراکش به نشان قهرمانی دست یابد.

رقابتی که با حضور حریفانی از کشورهای عراق، مراکش، تونس، ترکیه، اردن، کویت، سوریه و لیبی برگزار شد.

بازگشت دوباره «قاسم باغچقی» به کاروان ورزشی هانگژو + فیلم

افتخار آفرینی های این ورزشکار با اخلاق خراسان شمالی محدود به جودو نیست بلکه دستی در کوراش نیز دارد به گونه ای که طلای مسابقات جهانی کوراش در سال ۲۰۱۷ و طلای مسابقات آسیایی کوراش در سال ۲۰۱۹ بخشی از آن است.

به گزارش ایرنا، استان خراسان شمالی ظرفیت ویژه ای در رشته جودو و کوراش دارد به گونه ای که با معرفی قهرمانان زیادی در میادین آسیایی و جهانی همواره عنوان دار پایتخت جودو و کوراش کشور است.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد و این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۵۰ هیات ورزشی فعال است که ۲۱۵ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

نوزدهمین دوره رقابت‌های بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هوانگژو چین در ۴۰ رشته ورزشی شامل ۶۱ نوع ورزش، ۴۸۲ ماده که مقرر بود در روزهای ۱۹ شهریورماه تا سوم مهرماه سال ۱۴۰۱ برگزار شود به دلیل کرونا در چین با تصمیم شورای المپیک آسیا با یک سال تعویق در تاریخ ۱ تا ۱۶ مهر امسال انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha