گله‌مندی فرماندار گنبدکاووس از غیبت ۵۰ درصدی مدیران در جلسه شورای سلامت

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گنبدکاووس از غیبت و تاخیر حضور حدود ۵۰ درصد مدیران در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان ابراز گله‌مندی کرد و گفت: حضور مدیران دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی در جلسات امری الزامی و هرگونه غیبت غیرموجه یا تاخیر در حضور بی‌احترامی به دیگر اعضا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز شنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس، خواستار بررسی دقیق دلائل حضور با تاخیر و غیبت غیرموجه مدیران در جلسات و برخورد با مدیران متخلف شد.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در این جلسه، برلزوم اهتمام اهالی «مسکن مهر کاج» گنبدکاووس برای رفع معضل فاضلاب خانگی با تشکیل هیات امنا و نیز پیگیری رفع معضل آبگرفتگی این سایت مسکونی و حومه آن توسط شهرداری، برخورد با سالن‌های آرایشی فاقد مجوز بانوان با همراهی دادستان عمومی و انقلاب و تکمیل فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی این شهرستان تا پایان امسال تاکید کرد.

دهرویه همچنین برلزوم اهتمام جدی شهرداری گنبدکاووس برای جمع‌آوری (زنده‌گیری) سگ‌های بلاصاحب در مناطق شهری و دهیاران در مناطق روستایی تاکید کرد و بیان داست: بالابودن آمار گزش انسان توسط حیوانات در این شهرستان می‌طلبد تا متولیان به این موضوع توجه کنند.

فرماندار گنبدکاووس، نظارت بهداشتی بر آبخوری‌ها، خوابگاه‌ها، بوفه‌ها و سرویس بهداشتی مدارس و دانشگاه‌ها قبل از بازگشایی و جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها را مهم دانست و از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواست تا نسبت به تسطیح نخاله‌ها که چهره شهر را زشت کرده، اقدام کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان و رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس هم در این جلسه در سخنانی کوتاه برلزوم اهتمام جدی مدیران به اجرای مصوبات شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان و رعایت اصول پیشگیری از بیماری‌های واگیر فصلی به ویژه «وبا» تاکید کردند و گفتند: انجام آزمایشات مربوط به بیماری وبا رایگان در تمامی مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود.

به گفته عبدالرحیم پالیده رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس از گزش سه هزار و ۲۹۵ نفر از مردمان مناطق شهری و روستایی این شهرستان توسط حیوانات گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون موردی از بیماری هاری در انسان نه تنها در گنبدکاووس بلکه در کل استان گلستان گزارش نشده است.

در این جلسه همچنین برخی مدیران گنبدکاووس گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسه قبل شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان ارائه کردند که مهدی عبدلی رییس اتاق اصناف از انجام ۳۲ مورد گشت و بازدید مشترک و ۲۱ مورد گشت اختصاصی از سالن‌های آرایشی زنانه در این شهر طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: در این خصوص چهار پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha