۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85223502
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کره جنوبی و هند همکاری های دفاعی را تقویت می کنند

۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85223502
کره جنوبی و هند همکاری های دفاعی را تقویت می کنند

تهران- ایرنا - رئیس جمهوری کره جنوبی از برنامه هایش برای مذاکره پیرامون راه های تقویت همکاری دفاعی و زنجیره تامین در ملاقات با نخست وزیر هند در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ به میزبانی دهلی نو خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از یونهاپ، براساس مصاحبه ای که یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی با روزنامه تایمز آو ایندیا انجام داد، وی تاکید کرد به استقبال دومین دیدار دوجانبه با نارندرا مودی نخست وزیر هند در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ که امروز و فردا در دهلی نو برگزار می شود، می رود.

رئیس جمهوری کره جنوبی با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک میان کره جنوبی و هند گفت : « من معتقدم لازم است چارچوب مان برای همکاری دوجانبه را با تقویت روابط راهبردی و همکاری میان دو کشور نهادینه و تحکیم کنیم. »

وی افزود در جلسه پیش رو با نخست وزیر هند درباره اینکه چگونه همکاری صنعت دفاعی دوجانبه را تقویت کنیم در کنار چگونگی گسترش و افزایش همکاری در زمینه زنجیره تامین با تمرکز بر بخش های تکنولوژی پیشرفته و فناوری اطلاعات به بحث و گفت و گو خواهیم پرداخت.

این مقام سیاسی کره جنوبی همچنین خاطر نشان کرد برنامه هایی برای گفت و گو درباره مذاکرات دو کشور جهت ارتقای توافقنامه شراکت اقتصادی جامع ( CEPA ) که سال ۲۰۱۰ امضا شده درنظر گرفته است.

رئیس جمهوری کره جنوبی در پایان گفت افزایش قابل توجه سرمایه گذاری در شرکت های این کشور در صنایع تکنولوژی پیشرفته هند از جمله در زمینه های الکترونیک و خودرو بوجود آمده است.

نشست گروه ۲۰، در روزهای ۹ تا ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در دهلی نو، پایتخت هند برگزار خواهد شد.

گروه بیست (جی۲۰) یک ائتلاف قدرتمند به منظور همکاری های اقتصادی بین المللی است. این گروه نقش مهمی در شکل‌دهی، تقویت ساختار و تصمیم‌گیری جهانی در تمام مسائل مهم اقتصادی بین‌المللی ایفا می‌کند. این ائتلاف در پی بحران اقتصادی و مالی جهانی در سال ۲۰۰۷ به سطح سران کشورها/دولت ها ارتقا یافت و در سال ۲۰۰۹ به عنوان «مجمع برتر همکاری های اقتصادی بین المللی» معرفی شد. گروه ۲۰ در ابتدا بیشتر بر مسائل کلان اقتصادی متمرکز بود، اما از آن زمان به بعد دستور کار خود را به تجارت، توسعه پایدار، بهداشت، کشاورزی، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوا و مبارزه با فساد گسترش داد.

اجلاس سران گروه ۲۰ هر سال با یک ریاست دوره ای برگزار می شود و رییس آن مسئول گردآوری دستور کار گروه ۲۰ با مشورت سایر اعضا و در پاسخ به تحولات اقتصاد جهانی است، در سال جاری میلادی هند از ۱ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha