۱۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85223339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده آمریکایی به نظامیان کشورش در مورد آموزش نیروهای چینی هشدار داد

تهران – ایرنا - ژنرال «چارلز کیو براون» (Charles Q. Brown) فرمانده نیروی هوایی آمریکا و فردی که از سوی جو بایدن برای احراز منصب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی شده، نسبت به افشای دانش و اطلاعات هوانوردی از سوی نظامیان آمریکایی در آموزش نیروهای طرف چینی هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر نوشت: ژنرال چارلز کیو براون (Charles Q. Brown) در نامه ای به نظامیان نیروی هوایی آمریکا هشدار داد که چین در تلاش است تا از دانش و تجربیات هوانوردی آنان برای بهبود توانایی های نظامی خود بهره برد.

بنابراین گزارش فرمانده کنونی نیروی هوایی آمریکا که قرار است به جای ژنرال مارک میلی منصوب شود در نامه هشدار آمیز خود گفته است که شرکت های خارجی بدنبال جذب نظامیان مستعد مربی‌گری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا برای آموزش قوای ارتش آزادی بخش خلق چین هستند.

وی در نامه هشدار آمیز خود نوشته است: اساسا قرار دادهایی برای همکاری آموزشی چنین مربیانی (نظامی) با شرکت های خارجی به تضعیف امنیت ملی آمریکا منجر شده و می‌تواند امنیت نیروی های نظامی هم‌میهن خود و کشور را به مخاطره اندازد. این اقدام می تواند زیرپا نهادن قانون تلقی شود.

فرمانده آمریکایی به نظامیان کشورش در مورد آموزش نیروهای چینی هشدار داد
ژنرال "چارلز کیو براون" فرمانده نیروی هوایی آمریکا

فرمانده نیروی هوایی آمریکا افزود: محافظت از اطلاعات دفاع ملی وظیفه تک تک نیروهای نظامی آمریکایی و آنهایی است که خدمت را سپری کرده‌اند.

سی ان ان گزارش داد براون از سایر فرماندهان هوایی متحد آمریکا خواست تا آنها نیز این مساله را مدنظر قرار دهند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی در ادامه نوشت: در سال های اخیر نگرانی در مورد آموزش ارتش چین توسط خلبانان نیروهای هوایی متحدان آمریکا همچون استرالیا، انگلیس و نیوزیلند فزونی یافته است و ممانعت مربی گری خلبانان کهنه کار و بازنشسته شده که تجربیات هوانوردی خود را دراختیار ارتش چین قرار می دهند، خواسته شده است.

این گزارش حاکی است، اکتبر (مهر/‌آبان) سال گذشته وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد به نظر می‌رسد حدود ۳۰ نفر از خلبانان نظامی سابق و حتی برخی از آنان که هنوز در ارتش انگلیس مشغول به خدمت هستند اقدام به آموزش طرف چینی کرده اند.

اندکی پس از آن ریچارد مارلس (Richard Marles) وزیر دفاع استرالیا نیز اعلام کرد گزارش هایی از آموزش خلبانان استرالیایی به نظامیان چینی، دریافت شده است.

تارنمای خبری سی ان ان درادامه نوشت: یک خلبان سابق آمریکایی نیز به دلیل آموزش خلبانان چینی در مورد فرودآوردن جنگنده بر روی یک ناو هواپیمابر متهم و محکوم شناخته شد. در همین حال دو نظامی عضو نیروی دریایی آمریکا نیز به تازگی به اتهام ارسال اطلاعات محرمانه به افسران اطلاعاتی چینی، بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رییس جمهور آمریکا ، ژنرال چارلز کیو براون آفریقایی تبار را که فرمانده نیروی هوایی این کشور است، به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برگزیده است.

وی جایگزین ژنرال مارک میلی، رئیس کنونی ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا خواهد شد؛ براون که انتصابش منوط به تایید سنا است، پس از کالین پاول، دومین مقام ارشد سیاه پوست آمریکا است که در طول دو دهه گذشته به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا انتخاب می شود.

این اقدام پس از انتصاب لوید آستین به عنوان اولین وزیر دفاع سیاه پوست آمریکا و بالاترین مقام غیرنظامی در پنتاگون صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha