قرارگاه عملیات مرکزی خدمت رسانی به زائران خراسان رضوی آغاز به کار کرد+فیلم

مشهد- ایرنا- قرارگاه عملیات مرکزی خدمت رسانی به زائران خراسان رضوی صبح امروز با حضور دبیر شورای ملی زیارت و جمعی از مدیران استانی در محل استانداری خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یعقوبعلی نظری روز شنبه و در مراسم افتتاح قرارگاه عملیات مرکزی خدمت رسانی به زائران خراسان رضوی گفت: لازم است تا خدمت رسانی ۱۰۰ درصدی مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی افزود: باید با برنامه ریزی دقیق گام های مناسبی برای خدمت به زائران برداشته شود و بر همین اساس برای جلوگیری از موازی کاری و رفع تداخل در کارها لازم است تا دقت بیشتری در برنامه ریزی صورت پذیرد و بر همین رویکرد این ستاد، موضوع تدبیر ، سیاست گذاری و هماهنگی کلان در سطح استان را بر عهده دارد و به کار اجرایی نخواهد پرداخت.

استاندار خراسان رضوی گفت: بر همین اساس کنترل و تامین نیازهای بازار، ایمنی جاده ها و حمل و نقل، اسکان و سایر موضوعات باید در این ستاد تدبیر و مشخص شود.

نظری افزود: با سیاست گذاری، برنامه عملیاتی دستگاه‌های مختلف مشخص می‌شود تا با توجه به ظرفیت اجرایی و زمان‌بندی اعلام شده، کارها در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظارت لازم بر اجرای کار از قبل آغاز برنامه ها مورد تاکید است تا برنامه‌های تایید شده همراه با نظارت محقق شود و این در حالی است که در نتیجه نظارت‌ها، هدایت‌ رخ می‌دهد و خلأها و کمبودهای کشف شده در حین اجرای کار، مورد برنامه ریزی مجدد قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که این ستاد با حمایت‌های خود امکان به نتیجه رساندن خدمت رسانی دقیق و مناسب را برای زائران دهه آخر ماه صفر در شهر مشهد فراهم می‌آورد اظهار کرد: وجود برنامه مشخص و دقیق ضمن جلوگیری از هدر رفت انرژی ها باعث به سرانجام مناسب رساندن کارها می‌شود.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه مناسبتهایی چون روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جای می‌آورند.

بنابر آمار رسمی سال های گذشته، پیش بینی می شود در این ایام حدود هشت میلیون زائر وارد کلانشهر مشهد شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha