انتقاد امام جمعه مهریز یزد از نبود غسالخانه در شهرستان و پاسخ مسوولان

یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز یزد از نبود غسالخانه در این شهرستان ۵۵ هزار نفری انتقاد کرد و گفت: مردم برای شستشوی اموات خود باید با صرف وقت و هزینه زیاد از امکانات غسالخانه شهر یزد استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام " عبدالرضا محی‌الدینی " روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نبود یک غسالخانه در شهرستان موجب نارضایتی شهروندان شده که جزو مهمترین مطالبه همیشگی مردم از مسئولان است.

وی ادامه داد: اینکه مردم به دلیل نبود حتی یک غسالخانه در شهر بزرگی مثل مهریز مجبورند اموات خود را برای شستشو به شهر یزد منتقل کنند قابل پذیرش و اصلا مناسب نیست.

امام جمعه مهریز به ضرورت ایجاد غسالخانه مجهز که از نیازهای شهرستان هست تاکید کرد و افزود: باید شهرداری و شورای اسلامی شهر با کمک خیران به دنبال یک فکر اساسی برای ایجاد غسالخانه مجهز و متمرکز در شهرستان باشند و موضوع با قید فوریت و جدیت پیگیری شود.

محی الدینی بیان کرد: باید شهرداری که متولی و مسئول اصلی این موضوع مهم است در اولین فرصت نسبت به جانمایی و سپس ساخت یک غسالخانه مناسب و استاندارد که برای همه مردم قابل دسترسی باشد اقدام کند و قطعا همراهی خیران و پیگیری مسئولان نیاز است .

همچنین رییس شورای اسلامی شهر مهریز گفت: یکی از مطالبات مهم و همیشگی مردم طی سال‌های گذشته ایجاد یک غسالخانه مناسب و متمرکز در این شهر است.

سید محمد امین بیدکی افزود: به دلیل مسافت کم بین شهر مهریز به مرکز استان، همه از ظرفیت غسالخانه شهر یزد استفاده می‌کنند و به تازگی برای ساخت یک غسالخانه در شهرستان از طرف شهرداری مکاتباتی با اداره راه و شهرسازی برای دریافت زمین شده است.

این مسئول بیان کرد: با دریافت زمین و با جذب مشارکت بخش خصوصی و اقدام شهرداری نسبت به ساخت غسالخانه در شهرستان اقدام می‌شود.

همچنین شهردار مهریز گفت: وجود غسالخانه جزو مطالبات مهم و بر حق مردم و مسئولان است که برای ایجاد آن اقدام مناسب انجام می‌شود.

حمید رضا زارع بیدکی افزود: شهرداری در خصوص واگذاری زمین توسط اداره راه و شهرسازی پیگیری و اقدام شده و منتظر انجام آن هستیم.

وی بیان کرد: در حال تهیه طرح برای ایجاد یک آرامستان بزرگ و استاندارد در شهر مهریز هستیم که یک نیاز مهم محسوب می‌شود؛ مکان این آرامستان ابتدای جاده شهرک سنگ است که برای ساخت آن مصمم و اقدام و مشکل مردم حل می‌شود.

جمعی از مردم محلات مختلف شهرستان مهریز نیز با بیان اینکه نبود غسالخانه به خصوص در شرایط اقتصادی موجود مشکلاتی را برای آنها به وجود آورده است از مسئولان خواستار پیگیری و حل مشکل شدند.

مهریز در۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha