کانون کارآفرینان زنجان تسهیل کننده ارتباط صنعت و دانشگاه

زنجان - ایرنا - کانون کارآفرینان زنجان متشکل از مقامات استانی تشکیل شده است تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تسهیل کند و زمینه حضور کارآفرینان را در دستگاه‌های دولتی به عنوان مشاور فراهم سازد.

به گزارش ایرنا، کانون کارآفرینان استان مجموعه‌ای متشکل از کارآفرینان برتر، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی استان است که به طور مستقل و غیردولتی به عنوان اتاق فکر حوزه کارآفرینی استان به منظور تحقق بخشیدن به اهداف و وظایف جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد.

از جمله برنامه های این کانون، تعامل و نقش آفرینی کارآفرینان برتر، اساتید، صاحبنظران و کارشناسان حوزه کارآفرینی در راستای برنامه‌های توسعه‌ای استان، شناسایی عوامل موثر در توسعه کارآفرینی استان، تعامل پویا با نهادهای استانی فعال در زمینه کارآفرینی، طراحی بسته‌های حمایتی از جامعه کارآفرینان و یکپارچه‌سازی برنامه‌ها و فعالیت های معطوف به کارآفرینی است.

این کانون همچنین ایجاد و تجمیع بانک‌های ایده و اختراعات کارآفرینی، مستندسازی تجربیات گرانبها و ارزشمند کارآفرینان برتر، برگزاری تورهای استانی و بین استانی جهت بازدید از دستاوردهای کارآفرینی، تهیه و اجرای برنامه‌های ارتقای فرهنگ کارآفرینی در استان، شناخت فرصتها و تهدیدهای موجود بر سر راه کارآفرینان استان و مدل‌سازی و ارائه الگوهای کارآفرینی متناسب با مزیت‌های نسبی استان را در دستور کار قرار داده است.

شناسایی کارآفرینان، تجلیل از فعالان اقتصادی و تولیدی در جشنواره سالانه کارآفرینان برتر، برگزاری دوره های مختلف، تسهیلگری در ارتباط بین کارآفرینان با سرمایه گذاران و دستگاه های اجرایی، تلاش برای ارتباط هرچه بیشتر با دانشگاه ها، برنامه ریزی برای تجاری سازی ایده ها و اجرای دوره های آموزش کارآفرینی برای دانش آموزان از دیگر اهداف فعالیت این کانون است.

انتخابات این کانون سال گذشته برگزار شد و با شمارش آرا بهروز عباس زاده، مرتضی عزیزپور، رضا هدایتی، احسان اعرابی، محمدرضا کردلو و مرتضی رسولی به عنوان اعضای جدید هیات مدیره کانون کارآفرینان استان زنجان معرفی شدند و ژیلا عطائی و عباسعلی زمانی نیز به عنوان بازرس به ترکیب هیات مدیره کانون کارآفرینان زنجان راه یافتند.

کانون کارآفرینان زنجان تسهیل کننده ارتباط صنعت و دانشگاه

برای تشریح فعالیت این کانون میزگردی با حضور رئیس و دبیر هیأت مدیره در خبرگزاری ایرنا استان زنجان برگزار و فعالیت‌های این کانون تشریح شد.

رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینان استان زنجان درباره فعالیت‌های کانون، گفت: اعضای حقوقی این شرکت ۷۰ نفر و اعضای حقیقی ۲۵۰ نفر هستند.

مرتضی عزیزپور با بیان اینکه دانشجویان هم از اعضای افتخاری کانون هستند، افزود: همچنان امکان پذیرش عضو در کانون وجود دارد.قطعا وجود کانون کارآفرینان تسهیل کننده روند کاری در حوزه تولید و صنعت خواهد بود.

وی با بیان اینکه کانون، ظرفیت بالایی دارد و استاندار، رئیس هیأت امنای این کانون است، اضافه کرد: قطعا وجود کانون کارآفرینان تسهیل کننده روند کاری در حوزه تولید و صنعت خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینان استان زنجان یکی از اهداف کانون را ارتباط گیری با صنعت عنوان و اضافه کرد: البته کانون نوپاست ولی تلاش می‌شود با برگزاری جلسات مشترک با مدیران عامل صنایع و بازدیدهای مربوط، ارتباطات بیشتر شود.

کافه کارآفرینی برای تبادل نظر اعضا ایجاد می‌شود

عزیزپور با بیان اینکه یکی از مشکلات کانون وصل بودن آن به بودجه دولتی است، افزود: ما به دنبال این هستیم که کانون مستقل باشد تا بتواند فعالیت‌های خود را آزادانه‌تر انجام دهد.

رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینان استان زنجان با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه فلز "روی"، گفت: متاسفانه تاکنون صنعت نتوانسته است از این ظرفیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه کانون به دنبال ایجاد کافه کارآفرینی برای تعامل بیشتر با کارآفرینان است، اضافه کرد: این امر موجب تبادل دانش و تجربه بین کارآفرینان می‌شود.

عزیزپور با بیان اینکه در حوزه خدمات نیز استان زنجان یکسری ظرفیت‌هایی دارد که آنچنانکه باید و شاید از آنها استفاده نشده است، اضافه کرد: می‌توانیم از ظرفیت‌های گرشگری استان در این بخش استفاده کنیم.استان زنجان آنچنانکه باید از ظرفیت گردشگری خود بهره مند نیست درحالیکه استان‌های همجوار زنجان، ظرفیت های گردشگری خود را به نحو بهتری فعال کرده اند.

وی افزود: استان زنجان آنچنانکه باید از ظرفیت گردشگری خود بهره مند نیست درحالیکه استان‌های همجوار زنجان، ظرفیت های گردشگری خود را به نحو بهتری فعال کرده اند.

رئیس هیأت مدیره کانون کارآفرینان استان زنجان گفت: به مدیران کل پیشنهاد می‌کنیم در هر حوزه‌ کاری خود از ظرفیت کانون کارآفرینان استفاده کنند.

عزیزپور با بیان اینکه انتخاب کارآفرین برتر با ملاک ها و معیارهایی انجام می‌شود، اضافه کرد: وقتی شخصی به این مرحله از موفقیت می‌رسد، قطعا می تواند به صنعت استان کمک کند.

کانون کارآفرینان زنجان تسهیل کننده ارتباط صنعت و دانشگاه

کانون کارآفرینان استان به دنبال تعامل با صنایع است

دبیر هیأت کانون کارآفرینان استان زنجان نیز با بیان اینکه کانون کارآفرینان استان زنجان دارای ۲ قسمت هیأت امنا و هیأت مدیره است، اضافه کرد: این کانون سال قبل به عنوان کانون کارآفرینان برتر انتخاب شد.

احسان اعرابی با بیان اینکه استاندار، مدیرکل تعاون، روسای پارک‌ها، جهاد کشاورزی و مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان از اعضای هیأت امنای این کانون هستند، افزود: هیأت مدیره کانون نیز پنج نفر شامل کارآفرینان برتر استانی و کشوری هستند.

وی با بیان اینکه ما در فعالیت کانون به دنبال ایجاد تریبونی برای مطالبات کارآفرینان هستیم، اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در کانون پیگیر آن هستیم، تعیین مشاور برای مدیران کل از بین کانون کارآفرینان است.

دبیر هیأت کانون کارآفرینان استان زنجان افزود: قطعا انتخاب مشاور از بین کارآفرینان خروجی خوبی دارد و کمک کار مدیران کل خواهد بود.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های کانون کارآفرینان را تعامل شرکتهای دانش بنیان و فناور با صنایع بزرگ عنوان کرد و گفت: تعامل با صنایع موجب استفاده بهتر از ظرفیت کارآفرینان می شود.

شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌ فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارها است.

اعرابی از دیگر اهداف کانون را کمک به رشد تولید و اشاعه فرهنگ کارآفرینی و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه دانشجویی و دانشگاهی اعلام کرد و گفت: یکی از مباحثی که به شدت در کانون پیگیر اجرای مستمر آن هستیم، ایجاد فن بازار است، موضوعی که یک دوره در زنجان برگزار شد، ولی مورد پیگیری قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه در واقع فن‌بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش اطلاعاتی و حقوقی، وظیفه نزدیک کردن طرف‌های «عرضه» و «تقاضا» در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را بر عهده دارد، اضافه کرد: شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری‌سازی دانش‌ فنی و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارهاست.

دبیر هیأت کانون کارآفرینان استان زنجان با بیان اینکه ارتباط سازنده و مستمر با صنعت داشتن برنامه مشخص است، اضافه کرد: تورهای صنعتی کانون کارآفرینی از هفته گذشته آغاز شده است و به دنبال این هستیم که با ارتباط سازنده از ظرفیت کارآفرینان در صنایع نیز استفاده کنیم.

سرمایه‌گذاری در حوزه شرکت‌های فناور موجب ترویج فرهنگ کارآفرینی می‌شود

یکی از کارآفرینان زنجانی فعال در حوزه نرم افزار و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان زنجان در حوزه آی تی، گفت: باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود که راهکار آن هم تعامل با مجموعه‌های مختلف است.

بهروز عباس‌زاده با بیان اینکه فعالیت کانون بستری فراهم کرده است تا کارآفرینان با استعدادهای مختلف دورهم جمع شوند، بیان کرد: خوشبختانه هم افزایی خوبی بین اعضای کانون برای انجام فعالیت‌های مختلف وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه رسالت کانون کارآفرینان فرهنگ‌سازی کارآفرینی و فن آفرینی در جامعه به ویژه میان نسل جوان و دانشجو است، اضافه کرد: اگر بتوانیم با روش صحیح و کارآمد مسیر درست را به علاقه مندان در حوزه کارآفرینی نشان دهیم و سرمایه‌گذاری مناسبی بر روی شرکت‌های فناور و دانش بنیان داشته باشیم مطمئنا به نتیجه مطلوبی خواهیم رسید.

برآیند:

کانون کارآفرینان استان زنجان به منظور ساماندهی امور مربوط، امکان بهره برداری بیشتر از سرمایه گذاری و تولید، انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران این حوزه، به هنگام نمودن دانش فعالان این عرصه برای نیل به اهداف قانونی توسعه، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخگویی به مشکلات و نارساییها در چارچوب قوانین آغاز به کار کرده است.

آنچه مسلم است، کارآفرینی در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌ها تاثیر بسزایی در تغییر شرایط خواهد داشت؛ چون کارآفرینی موتور محرک اقتصاد در سراسر دنیاست و با فعال سازی ظرفیت های آن می توان اقتصاد یک منطقه و کشور را به شکوفایی رساند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha