۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85222915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محورهای خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان های بوشهر

۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۰۳
کد خبر: 85222915
محورهای خطبه‌های نماز جمعه در شهرستان های بوشهر

بوشهر-ایرنا- عظمت و شکوه اربعین حسینی، ضرورت حمایت دولت از نخل‌داران، اهمیت توجه مسئولان به بیانیه گام دوم انقلاب و اجتناب از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی گزیده‌ای از محور خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر است.

پیاده‌روی اربعین منجر به تقویت همدلی ایران و عراق شده است

امام جمعه بوشهر گفت: دشمنان ایجاد جدایی و تفرقه بین ایران و عراق داشتند ولی در سایه اربعین تقویت و همدلی این کشور روز به روز در حال گسترش است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر اظهار کرد: در جریان پیاده‌روی اربعین دولت، حشد شعبی و مردم کشور دوست و برادر عراق با مهمان‌نوازی شایسته خود حماسه‌ای ماندگار رقم زدند.

وی بیان کرد: امسال موکب‌های مختلف در عراق و در مسیرهای داخلی حماسه آفریدند و پیاده‌روی اربعین را شکوه و عظمت بخشیدند.

خطیب نماز جمعه بوشهر تصریح کرد: دشمنان اسلام با انواع توطئه و دسیسه قصد کمرنگ کردن حماسه اربعین حسینی داشتند اما با حضور میلیونی مردم ناکام ماندند.

صفایی بوشهری ادامه داد: در اربعین حسینی امسال بیش از چهار میلیون نفر از هم‌وطنان شرکت کردند که این نشان از ارادت خاص ایرانیان به مکتب امام حسین (ع) است.

وی افزود: پیام اربعین حسینی به معنای این است که جهان آینده به نام امام حسین (ع) رقم می‌خورد و حکومت جهانی حضرت ولی عصر (عج) محقق می‌شود.

صفایی بوشهری همچنین از بصیرت و مجاهدت موکب‌داران و زائرین حضرت امام حسین (ع) در داخل و همچنین خاک عراق قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیات دولت اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و اساسی دولت توجه ویژه به بهبود معیشت مردم است.

خطیب نماز جمعه بوشهر تاکید کرد: دولت باید این مهم به‌ عنوان یک کار بنیادین و اساسی مورد نظر داشته باشد تا شاهد بهبود وضعیت مردم باشیم.

نامزدهای انتخابات مجلس از تبلیغات زودهنگام اجتناب کنند

امام جمعه خورموج گفت: نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس باید با سرلوحه کار قرار دادن اخلاق از تبلیغات زودهنگام، تخریب و تهمت زدن به یکدیگر اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه خورموج اظهار کرد: کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس باید از هر گونه حرکت منجر به شائبه تبلیغات زود هنگام اجتناب کنند.

وی بیان کرد: کاندیداها باید با رعایت اخلاق‌مداری از ملتهب شدن جامعه از حیث سیاسی اجتناب کنند.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: هر چند به ایجاد شور انتخاباتی نیازمندیم اما شور انتخاباتی به معنای تبلیغات زودهنگام کاندیدای احتمالی نیست.

زاهددوست در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ایجاد یأس و بدبینی و در هم شکستن قدرت مقاومت، از ترفندهای خطرناک و زیانبار منافقان و دشمنان است که این ترفند در عصر رسانه امروز، از گذشته عمیق‌تر و پیچیده‌تر است.

زاهددوست افزود: عرصه کربلا و نهضت عاشورا، عظیم‌ترین تقابل حق برابر باطل و تجلی‌گاه امید صادق و رجا واثق است.

وی عنوان کرد: در اوج جنگ بی‌امان ترکیبی و عملیات بی‌سابقه روانی دشمن، هم عاشورای امسال و هم اربعین امسال یک رویداد دشمن‌شکن و حماسی بود.

نخلداران دشتستان نیاز به حمایت ویژه دولت دارند

امام جمعه برازجان گفت: خرید تضمینی خرما یکی از مطالبات بحق کشاورزان شهرستان دشتستان است که انتظار داریم جهاد کشاورزی به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: با توجه به اینکه نخلداران در آستانه برداشت خرمای جدید خود هستند به دلیل مشکلات گذشته سخت نگران عرضه محصول خود هستند.

وی بیان کرد: طی سال‌های اخیر هزینه تمام شده تولید خرما به شدت بالا رفته و قیمت آن هیچ تناسبی با هزینه‌های سنگین تمام شده آن ندارد تا جایی که نخلداران نه تنها سودی نمی‌برند بلکه متضرر هم می‌شوند.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: در صورتی که جهاد کشاورزی در امر خرید خرما به نفع باغداران ورود نکند بیشتر نخلداران همچون سال گذشته متضرر شده و دیگر رغبتی به این شغل مقدس نخواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به قیام ۱۷ شهریور افزود: قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور را، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید.

مصلح ادامه داد: کشتار بی‌رحمانه مردم در آن روز تجلی واقعی رژیمی بود که سعی می‌کرد با فریبکاری از خود چهره‌ای صلح دوست، آزادی خواه و مخالف با مفاسد بسازد.

دلسوزان نظام به بیانیه گام دوم اهتمام جدی داشته باشند

امام جمعه اهرم گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب باید مدنظر همه دلسوزان نظام باشد.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم اظهار کرد: در بیانیه گام دوم پیشرفت های بسیار مهم ایران اسلامی و نزدیک بودن به قله به عنوان موضوع تاکیدی رهبر انقلاب مورد توجه جدی قرار دارد.

وی بیان کرد: اشتیاق جامعه بین المللی برای ارتباط و تعاملات با ایران و دشمنی که با سیلی جبهه مقاومت و سردار شهید قاسم سلیمانی در حال اخراج از منطقه است از دستاوردهای مهم ایران اسلامی به شمار می‌رود.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: 20 شهریور سالروز شهادت دومین شهید محراب حضرت آیه الله مدنی به دست منافقین در سال 67 است که این نشان داد انقلاب با خون شهدا آغاز و همچنین با خون شهدا استمرار پیدا کرده و با خون شهدا به نتیجه می‌رسد.

پهلوزاده افزود: هرگاه در طول تاریخ و در جریان انقلاب، انحرافی و تحریفی توسط نفوذی ها و یا منافقین صورت گرفته است با خون شهدا مسیرِ جریانِ حق مستقیم شده است.

اربعین دارای برکات مهمی در قدرت نرم است

 امام جمعه گناوه گفت: اربعین دارای برکات مهمی در حوزه قدرت نرم است و کارکرد زیادی در تقویت پایه اساسی قدرت مقاومت و مکتب حیات بخش اسلام دارد

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود:  اربعین موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ۲ عنصر تاریخ ساز و سرنوست حیاتی مسلمانان بشمار می اید.

وی گفت: اربعین، مشروعیت بخشیدن به قدرت نرم جمهوری اسلامی ، دفع تهدیدات دشمن، یک مسئله دشمن شناسی و  یک راهپیمایی بزرگ و مانور عظیم علیه جریان شرک و کفر و جاهلیت مدرن است.

امام جمعه گناوه افزود: باید از ظرفیت اربعین  بیشتر استفاده کنیم و از آسیب هایی که ممکن است این رویداد عظیم جهانی را دچار کند اجتناب کنیم.

وی از دولت و مردم عراق و کلیه متولیان و دست اندرکاران در امر برپایی مراسم اربعین و تسهیل در مراسم پیاده روی این روز مهم قدردانی کرد.

رکنی حسینی با گرامیداشت روز وقف، گفت: وقف یکی از سنت هایی است که در زندگی ائمه اطهار(ع) موج می زند و برای انسان خیرات و برکات به همراه دارد.

وی افزود: در بحث وقف باید اعتماد سازی صورت گیرد  زیرا که باعث خواهد شد مردم اموال خودرا بیشتر وقف کنند.

امام جمعه گناوه به موضوع کالای همراه ملوان اشاره کرد و بیان داشت: در دیدار با نماینده حوزه انتخابیه مطرح کردم که لایحه کالای همراه ملوان که در مجلس کلیات آن مصوب شده است باید  به دولت استرداد شود و یا اینکه در کمیسیون  اقتصادی مجلس چکش کاری شود و یا رئیس کمیسیون اقتصادی به این شهرستان سفر کنند و حرف های مردم را بشنوند.

وی گفت: نزدیک به ۶ ماه از سال گذشته و مجوز سفر دوم به شناورها داده نشده است و باید در این زمینه تصمیم عاجل گرفته شود.

رکنی حسینی افزود: کالای همراه ملوان ارفاقی بوده که دولت ها به مرزنشینان این منطقه از گذشته تاکنون اعطا کرده اند و باتوجه به اینکه مردم شغلی به غیر از وابستگی به دریا ندارند، باید تدبیری اتخاذ شود تا این مشکل حل شود.

زیربار ظلم نرفتن شاخص جمهوری جمهوری اسلامی ایران  است

امام جمعه دیلم گفت: زیربارظلم نرفتن و ظلم نکردن از شاخصه‌های مهم دین مبین و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام محمود اسدی در خطبه های نمازجمعه این هفته دیلم اظهار کرد: نظام اسلامی با اقتدار است و اینکه برخی می‌گویند باید با آمریکا توافق شود و حرف‌های ظالمانه این کشور  را بپذیرد با اساس نظام نبوی و نظام اسلامی در تضاد است. 

وی یکی دیگر از ویژگی های بارز نظام اسلامی و حکومت پیامبر حضرت محمد(ص) را  علم آموزی دانست و  گفت: رهبرمعظم انقلاب امروز پرچم علم را  برداشته است و  اینکه در جمع نخبگان و دیدارهای مردمی همواره خواستار توسعه علمی کشور می‌شود ریشه در اندیشه  نبوی و ائمه اطهار (ع) دارد.

امام جمعه دیلم افزود:  از ویژگی های بارز کشورهای قدرتمند رشد و توسعه  علمی است و به وضوح می توان دید، قدرت ملت ها در دست و اختیار علم و دانش است.

وی بیان داشت: یکی از شاخصه های دیگر حکومت پیامبر (ص) و نظام اسلامی کار و تلاش و پیشرفت است.

وی گفت: برخی می‌گویند کشور ایران ثروتمند است و نباید کار کنیم و مثل برخی کشورهای کوچک حوزه  خلیج فارس باید دولت به ما حقوق بدهد، که این موضوع با اساس حکومت نبوی و حکومت اسلام مخالف است.

اسدی افزود: پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) همواره مسلمانان را به کار و تلاش و کوشش فراخوانده و کار را مقارن با طاعت پروردگار عالم قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha