۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85222823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبدکاووس: اربعین، رزمایش بزرگ فرهنگی و تمدن‌ساز است

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، برپایی موکب‌های پذیرایی و حضور افزون بر ۲۰ میلیون نفر زائر در این آیین معنوی، گفت: اربعین حسینی، رزمایش بزرگ فرهنگی و تمدن‌ساز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی درخطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس گفت: آثار اجتماع بزرگ و معنوی اربعین و موکب‌های اثرگذار و نقش آفرین آن دنیا را متحول می‌کند.

وی افزود: دشمنان اسلام و مدعیان تمدن ۳۰۰ ساله غرب که چیزی جز قتل و غارت و تحقیر انسان‌ها ندارند، تلاش زیادی برای تاثیرگذاری بر خانواده‌ها و نسل جوان انجام می‌دهند اما با رزمایش بزرگ فرهنگی اربعین می‌توان به مقابله با تمدن منحط غرب رفت.

حجت الاسلام ترابی با قدردانی از همراهی، پشتیبانی و مدیریت دولت سیزدهم و دولت عراق از رزمایش پیاده روی اربعین، اضافه کرد: امسال این رزمایش بزرگ با کمترین حادثه و ناامنی نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

وی تصریح کرد: چنین رزمایش بزرگی همچنین می‌تواند آینده جهان بشری را سامان دهد و با فراگیر شدن، آدم‌های دنیا را فارغ از سن و سال، جنسیت، قومیت، نژاد و زبان و دین و مذهب زیر بال خویش جمع کند.

امام جمعه گنبدکاووس: اربعین، رزمایش بزرگ فرهنگی و تمدن‌ساز است

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با گرامیداشت برخی مناسبت ها از جمله سالروز قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ و به شهادت رساندن مردم مظلوم تهران، سالروز رحلت آیت الله طالقانی و جلال آل احمد گفت: آیت الله طالقانی و جلال آل احمد از پیشگامان مبارزات انقلابی و همراه امام راحل بودند.

حجت الاسلام ترابی با تسلیت دهه آخر ماه صفر از برگزاری مراسم پرشور پیاده‌روی اربعین دلدادگان حسینی در شهرهای مختلف کشور از جمله گنبدکاووس هم قدردانی کرد و افزود: این مراسم‌ها انسجام بخشی ایمانی را تقویت کردند.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha