۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ های مهران تخلیه شده است/ ورود ۱۶۰ هزار تبعه خارجی از طریق مرز مهران

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ های شهر مهران تخلیه شده است، گفت: مجموع تردد زوار اربعین از مرز مهران سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسن بهرام نیا» در پایش هوایی روند بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران، اظهار کرد: ترافیک جاده های منتهی به مرز مهران همزمان با بازگشت زوار از کربلایی معنای از طریق این مرز روان است.

وی افزود: تقریبا ۸۵ درصد پارکینگ های مهران خالی شده و ۱۵ درصد ظرفیت پارکینگ های مهران هنوز در اختیار خودروهای زوار اربعین حسینی است.

استاندار ایلام بیان کرد:ناوگان حمل و نقل عمومی هم در منطقه و محل پایانه برکت حضور دارند و کار انتقال زوار اربعین را از مرز مهران به نقاط مختلف کشور و محل های سکونت زوار انجام می دهند.

بهرام نیا یادآور شد: یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران برای زیارت کربلای معلی مشرف شده اند و نزدیک به همین مقدار نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته اند.

۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ های مهران تخلیه شده است/ ورود ۱۶۰ هزار تبعه خارجی از طریق مرز مهران

وی گفت:مجموع تردد زوار اربعین در مرز مهران تا کنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است که تا کنون زوار در آرامش و به سهولت از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مقاصد خود برگشت می خورند.

بهرام نیا افزود: ازدحام بیش از حد زوار در مرز مهران در هنگام بازگشت به دلیل مراجعه زواری است که از سایر مرزهای کشور خارج شده و هم اکنون در بازگشت به مرز مهران مراجعه می کنند و همچنین حدود ۱۶۰ هزار نفر از اتباع خارجی نیز مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده اند

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۵۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی هنوز در آن سوی مرز هستند و یا در حال بازگشت به کشور هستند که تمهیدات لازم برای بازگشت این تعداد نیز از طریق ناوگان عمومی، تاکسی تلفنی ها، ون ها فراهم شده است و مواکب نیز تا برگشت کامل زوار در حال خدمات رسانی در میدان اربعین، پایانه برکت و پارکینگ اربعین خواهند بود.

استاندار ایلام تصریح کرد: حدود ۷۰۰ نفر شامل ۴۰۰ نفر دیروز و ۳۰۰ نفر هم امروز برای انتقال از طریق هوایی به فرودگاه شهدای ایلام اعزام شده اند.

بهرام نیا ابراز کرد: مردم استان ایلام در اربعین سال جاری برای خدمات رسانی به زنار سنگ تمام گذاشتند و در ۱۲ شهرستان استان، مردم و مسولان در کنار هم با تمام وجود از زوار اربعین حسینی پذیرایی و استقبال کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این بازدید هوایی اظهار کرد: فرماندهی فراجا برنامه ریزی بسیار خوبی برای بازگشت زوار اربعین حسینی انجام‌ داده است.

سردار «جمال سلمانی» یادآور شد: در حال حاضر در بررسی آماری حدود ۱۰ درصد زوار اربعین ما در کشور عراق حضور دارند که انتظار می رود ظرف یک و با ۲ روز آینده وارد کشور شوند.

وی بیان کرد: خدمات خوبی در حوزه حمل و نقل و جابجایی زائرین،ترافیکی و انتظام، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

سردار سلیمانی گفت: همکاران ما در مجموعه انتظامی استان در محورهای و جاده های استان با انگیزه پیشگیری و کاهش تصادفات و کنترل ترافیکی با آمادگی کامل در ایام اربعین حسینی حضور داشتند و تا بازگشت آخرین زایر خدمات انتظامی و ترافیکی ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: با حضور کلیه دستگاه ها و نهادها، ستاد اربعین کشور و استان بهترین سفر زوار اربعین به عتبات عالیات در سال های اخیر رقم خورد و بر اساس نظرسنجی که انجام شده، امکانات خوبی فراهم شده و موجب رضایت مندی زوار فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha