بازگشت بیش از پنج هزار زائر اربعین به خراسان جنوبی با اتوبوس

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۷۱ سفر توسط ناوگان مسافری اتوبوسی برای بازگشت زائران از مرز مهران انجام شده است و پنج هزار و ۸۱۸ زائر به استان بازگشتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اسدالله جلال‌زاده روز جمعه اظهار کرد: با استفاده از توان ناوگان حمل و نقل مسافربری عمومی استان بازگشت زوار اربعین از مرزها در حال انجام است.

وی افزود: برای خدمات‌رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی (ع) در مسیر بازگشت به استان همه توان و ظرفیت خود را به کار گرفته‌ایم تا زائران با کمترین معطلی جابه‌جا شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: امکان رصد و ردیابی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای با استفاده از سامانه‌های هوشمند نظارتی از جمله سامانه داپ و سپهتن فراهم شده و موقعیت ناوگان از زمان حرکت از مبداء سفر تا رسیدن به پایانه‌های مرزی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود.

وی گفت: جابه‌جایی زائران اربعین تا بازگشت آخرین گروه توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه خواهد داشت.

جلال‌زاده عنوان کرد: همکاران ما همه تلاش خود را به کار برده‌اند که ناوگان مورد نیاز برای بازگشت زائران اربعین با اولویت ایمنی سفر در کمترین زمان تامین شود.

وی افزود: همچنین کارشناسان ادارات راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در پایانه‌های مسافری و مبادی ورودی و خروجی استان بر روند جابه‌جایی زائران حسینی نظارت داشته و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ارجاع داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: زائران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی مراتب را به همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مستقر در پایانه مرزی همچنین از طریق سامانه ۱۴۱ منعکس کنند.

براساس آخرین آمار حدود ۲۰ هزار زائر این استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح نام‌نویسی و بیشتر آنان مرز مهران در استان ایلام را انتخاب کرده‌اند.

در حال حاضر مرزهای غربی کشور با موج برگشت زائران اربعین حسینی از عراق مواجه است.

نحوه تردد زائران در مرزهای غربی یکی از چالش‌های سال‌های گذشته بود که پیرو تصمیمات دولت، ستاد مرکزی اربعین با در نظر گرفتن تعداد زیادی اتوبوس درون‌شهری و برون‌شهری برای جابه‌جایی مسافران به سمت مرزها و بازگشت آنها، تردد را تسهیل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha