۱۷ شهریور ۱۴۰۲، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85222694
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر چین: از نقش محوری سازمان ملل در مسائل جهانی حمایت می‌کنیم

تهران- ایرنا- لی کیانگ نخست وزیر چین خواستار پرهیز از سیاسی کردن موضوعات اقتصادی شد و گفت که کشورش از نقش محوری سازمان ملل در مسائل بین‌المللی قاطعانه حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شینهوا، لی پنجشنبه در دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست سران چین و آسه‌آن در جاکارتای اندونزی گفت که صحنه جاری بین‌المللی مملو از تغییر و بی‌نظمی اس تو هر چه وضعیت تیره‌تر می‌شود جامعه بین‌المللی احتیاج بیشتری به اتحاد و همکاری به منظور رویارویی با چالش‌ها دارد.

نخست وزیر چین تاکید کرد که تسریع در اصلاح نظام مدیریت اقتصادی جهانی و افزایش صدای کشورهای در حال توسعه در نهادهای مالی بین‌المللی حائز اهمیت است.

وی افزود که چین قاطعانه از نقض محوری سازمان ملل در امور بین‌المللی حمایت می‌کند و آماده است با سازمان ملل برای پیشبرد ایجاد جامعه‌ای مبتنی بر آینده مشترک برای نوع بشر همکاری کند.

گوترش نیز در این دیدار بر اتحاد کشورها، تقویت اعتماد متقابل، جلوگیری از از هم گسیختگی اقتصاد جهانی و رویارویی مشترک با چالش‌های جهانی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه چین نقش مهمی در پیشبرد دستورکار جهانی دارد، افزود که سازمان ملل آماده است گفت‌وگو با چین را تقویت کرده، اصلاح نظام مدیریت اقتصاد بین‌المللی را اشاعه داده، به اجرای دستورکار توسعه پایدار ۲۰۳۰ کمک کرده و به کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به منابع کافی به منظور مقابله با چالش‌هایی همچون امنیت غذایی، سلامت عمومی و تغییرات جوی کمک کند.

http://english.news.cn/۲۰۲۳۰۹۰۸/۲۵۲۳۰bf۴۳۱c۰۴۱۲۲a۷۴c۶۶fac۵۳۳b۱۸a/c.html

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha