۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85222565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لاوروف: به سرعت در مسیر تشکیل یک نظام مالی پرداخت جهانی هستیم + فیلم

تهران- ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با همکاری کشورهای متحد خود به سرعت در مسیر تشکیل یک نظام مالی پرداخت جهانی است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، لاوروف امروز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی با وزیر خارجه بنگلادش در شهر داکا پایتخت بنگلادش گفت: تلاش غرب برای بازداشتن چین و منزوی کردن روسیه در راستای تلاش های آمریکا برای سلطه بر جهان است.

وی در اشاره به بهره برداری غربی ها بویژه آمریکا از ارزهای خود به عنوان سلاحی علیه دیگران افزود: ما به سرعت در مسیر تشکیل یک نظام مالی پرداخت (جهانی) متکی بر ارزهای محلی حرکت می‌کنیم و نه ارزهایی که به عنوان سلاح از آن استفاده می شود.

لاوروف ماه گذشته در مقاله ای که در نشریه "اوبونتو" آفریقای جنوبی منتشر شد، نوشت که روسیه و تعدادی از کشورها در حال کاهش وابستگی به دلار بوده و به تسویه حساب با ارزهای ملی و استفاده از نظام های پرداخت جایگزین روی آورده اند. 
 
به اعتقاد وزیر خارجه روسیه، تلاش های غرب برای حفظ سلطه خود و معکوس ساختن این روند "نتیجه عکس داده" و "جامعه جهانی از فشار و باج خواهی نخبگان غربی و رفتارهای نژادپرستانه و استعمارگرانه آنها خسته شده است. " 
 
وی افزود: ما شاهد ظهور یک نظم جهانی چند قطبی عادلانه تر بوده و در اوراسیا، آسیا و اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین کانون های جدید رشد اقتصادی و تصمیم گیری جهانی در موضوع های مهم سیاسی پیگیر منافع خود بوده، اهمیت فراوانی را به حاکمیت ملی داده و در نتیجه در حوزه های گوناگون موفق می شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha