۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85222272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جا به جایی صنایع آلاینده در زنجان نیازمند مطالعه دقیق است

زنجان - ایرنا - مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: جا به جایی واحدهای صنعتی آلاینده در استان نیازمند مطالعه دقیق و همه جانبه برای به حداقل رساندن آسیب‌هاست.

محمدرضا یافتیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سند برنامه هفتم توسعه که در مرحله نهایی شدن است، در حوزه های مختلف ماموریت های مشخصی تعیین شده که این موضوع به عملیاتی شدن سند کمک زیادی می کند و در حوزه محیط زیست ساماندهی صنایع ناسازگار با مراکز سکونتگاهی و پسماندهای صنعتی جزو این ماموریت هاست.

وی با بیان اینکه جا به جایی صنایع آلاینده جزو اهداف اولویت دار در استان است، اظهار کرد: برخی از مشکلات زیست محیطی استان ناشی از آلایندگی است و برخی از واحدها اگرچه آلایندگی ندارد ولی برای شهروندان آزار دهنده است.

این مسوول گفت: البته هر ۲ این موارد، مهم و مورد توجه است ولی در جا به جایی واحدها، صنایع آلاینده در اولویت نخست قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان گفت: شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان در حریم شهری واقع شده و آنچه تاکنون پیرامون جابه جایی آن مطرح شده مبتنی بر یک فکر اساسی و برنامه مشخص نبوده است.

یافتیان خاطرنشان کرد: جا به جایی صنایع اثاث کشی خانه نیست و باید همه تبعات آن پیش از انجام به دقت مورد مطالعه قرار گیرد تا مشکلات دیگری ایجاد نشود.

وی گفت: برای هر انتقال واحد صنعتی مطالعه جوانب آن بسیار مهم است و این جابه جایی باید در یک زمان بندی معقول انجام پذیرد.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha