مرمت ۱۱ بنای تاریخی در شهرستان بروجن آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بروجن گفت: عملیات اجرایی مرمت ۱۱ بنای تاریخی و تقویت سه زیرساخت گردشگری در این شهرستان آغاز شد.

بهادر نوروزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: طرح‌های مرمتی میراث‌فرهنگی در شهرستان بروجن شامل مرمت حمام‌های گندمان، بلداجی و سفیددشت، قلعه صمصام‌السلطنه فرادنبه، پُل مصلی، موزه شارقی و خانه حفیظی‌ها در شهر بروجن، مسجد نقنه، پُل کُنَرک، مسجد امام خمینی (ره) و مسجد ابوذر بلداجی است.

نوروزی تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری امام‌زاده علی‌ابن‌احمد (ع) و حاشیه تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان از مهم‌ترین طرح‌های گردشگری شهرستان بروجن در حوزه تقویت زیرساخت‌های گردشگری به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، قلعه ضرغام‌السلطنه فرادنبه بنا به کتیبه آجُری کنار دروازه اصلی آن در سال ۱۲۷۹ هجری قمری در زمینی به وسعت ۱۱ هزار مترمربع و در ۲ طبقه برپا شد.

ارتفاع قابل‌توجه بُرج‌ها و حصار، ساخت تمامی فضاهای مورد نیاز همچون اتاق‌ها، آشپزخانه، حمام اختصاصی، سربازخانه، انبار در محدوده حصار و به‌کارگیری تزئینات آینه‌کاری، گچ‌بُری، نقاشی و حَجاری از ویژگی‌های این بنای تاریخی ۱۶۰ ساله به‌شمار می‌رود.

قلعه تاریخی ضرغام‌السلطنه در شهر فرادنبه شهرستان بروجن واقع شده و سال ۱۳۸۷ هجری شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha