۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۱۲
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85221983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۵۸ هزار زائر اربعین مراقبت‌ بهداشتی دریافت کردند

آبادان - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:۵۸ هزار و ۴۶۲ زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های بهداشتی درمانی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبداله خوان‌زاده چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های واگیر تا شب اربعین حسینی برای تعداد ۵۸هزار و ۴۶۲ زائر مشکوک به علائم بیماری در بازگشت از کشور عراق مراقبت‌های سندرمیک انجام و از بین یکهزار و ۷۰۰ سندرم شناسایی‌شده؛ یکهزار و ۵۹۲ نمونه انسانی شامل التور، کووید، مالاریا نیز گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تا روز گذشته ۱۱هزار و ۳۰۵ مورد از مواکب، استراحتگاه‌ها و تاسیسات رفاهی بازرسی انجام شده است و از آب آشامیدنی مواکب مستقر در مسیر زائران نیز تعداد ۱۱هزار و ۵۱۴ مورد کلرسنجی و ۷۲۷ مورد نمونه‌برداری میکروبی انجام شده است.

وی ادامه داد: با دستگاه‌های سنجش سیار از محیط کار و محل طبخ غذا سه هزار و ۱۳۲ مورد سنجش صورت گرفت و پنج هزار و ۱۶۳ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

دکتر خوان‌زاده با اشاره به اینکه تا دیروز برای ۳۶۳ زن باردار در مرز شلمچه مراقبت مامایی انجام شده است، خاطرنشان کرد: برای ۴۶۰ نفر نیز مکمل‌های دارویی توزیع و در این زمینه برای ۵۳۳ نفر نیز تست‌های تشخیصی آزمایشگاهی انجام شد.

وی با اعلام این خبر که از ۶ مادر باردار پرخطر نیز مراقبت شد، تصریح کرد: یک مادر باردار پرخطر نیز برای انجام مراقبت بیشتر به یکی از بیمارستان‌های معین مرکز بهداشتی درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی اعزام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: در همین بازه زمانی برای ۱۷۲ نفر خدمات دندانپزشکی انجام شده است و در آموزش همگانی نیز همکاران بهداشت مستقر در پایانه مرزی به ۴۷هزار و ۱۲۱ نفر به صورت چهره به چهره آموزش‌های بهداشتی ارائه دادند و ۲۵هزار و ۸۱۸ مورد رسانه آموزشی چاپی اعم از پمفلت، بروشور و پوستر نیز در بین زائران توزیع شده است.

گذرگاه اربعین حسینی شلمچه در ۲۰کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha