از موکب میزبان کودکان حسینی تا تلاش پاکبانان برای نظافت مسیر

تهران- ایرنا- مسیر جاماندگان از اجتماع بزرگ اربعین در تهران حال و هوای خاصی دارد. هر کسی به نیتی آمده است؛ یکی واکس می‌زند و یکی نذری می‌دهد، یکی دعا می‌خواند و یکی اسپند دود می‌کند و مادری هم با کودکش موکبی زده برای پذیرایی از کودکان عزادار این پیاده‌روی.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مسیر پیاده روری جاماندگان اربعین در تهران، در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین تهران صحنه‌هایی مشاهده می‌کنیم که انگار در مسیر کربلا در راه پیاده روی هستیم.

در مسیر پیاده روی نزدیکی میدان شهدا تهران مرد جوانی در حال واکسن زدن به عزادارن بود و در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سال‌های سال است در نجف، کربلا و تهران عاشقانه کفش‌های زوار را تمیز می‌کنم.

وی افزود: این کار بیش از پنج سال است ادامه دارد و نذر عاشقی من در راه امام حسین (ع) این کار است.

وی که خود را نوکر امام حسین (ع) ادامه داد: یکی دو سالی است که نمی‌توانم به کربلا روم و نذرم را در تهران ادا می‌کنم.

در گوشه دیگر از این سیل عظیم جمعیت چندین نوجوان با در دست داشتن پرچم اباعبدالله (ع) در حال نوحه سرایی هستند که یکی از این افراد به خبرنگار ایرنا گفت: ما از چندین محله تهران دور هم جمع شدیم و این طور عاشقی می‌کنیم.

این نوجوان عزادار که خود را محمد رضا معرفی کرد، افزود: قصد داریم با پای پیاده تا حرم عبدالعظیم (ع) رویم و هر چند دقیقه ای که خسته می‌شویم در گوشه‌ای از خیابان استراحت می‌کنیم و به راه خود ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما که جامانده کربلا هستیم اینطوری باید عاشقی کنیم و امیدوارم امام حسین (ع) این نوکری را بپذیرد.

از موکب میزبان کودکان حسینی تا تلاش پاکبانان برای نظافت مسیر

موکب مادر و کودک میزبان کودکان حسینی

در میدان خراسان موکب مادر و کودک پذیرای مادرانی است که با وجود گرمای هوا و مسیر طولانی، با فرزندان در آغوش، خود را به پیاده‌روی جاماندگان رسانده‌اند.

هم اکنون با گذشت چندین ساعت از برگزاری آیین جاماندگان اربعین، چند استیج در طول مسیر با اجرای برنامه های فرهنگی همچون مدیحه سرایی و سرود، با عزاداران حسینی همراهی می‌کنند.


عشق به ابی‌ عبدالله مرزی نمی‌شناسد

در کنار موکب‌های گروه‌های جهادی و داوطلب، استقرار موکب شیعیان افغانستانی و پاکستانی و خدمت رسانی به حاضران در مراسم، اتحاد در عشق به امام حسین (ع) را در اجتماع بزرگ جاماندگان در پایتخت جمهوری اسلامی ایران را به رخ می‌کشد.

تلاش پاکبانان برای پاکروبی مسیر پیاده‌روی اربعین

سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با توزیع کیسه های زباله بین موکب ها و محل های پذیرایی و همچنین آموزش شهروندان با موضوع حفظ محیط زیست، به یاری پاکبانان آمده و برخی حاضران نیز با جمع آوری زباله‌ها در طول مسیر، جلوه‌ای دیگر از خدمت عاشقانه به عزاداران را به نمایش گذاشته‌اند. استقرار موکب شیعیان افغانستانی و پاکستانی و خدمت رسانی به حاضران در مراسم، اتحاد در عشق به امام حسین (ع) را در اجتماع بزرگ جاماندگان در پایتخت جمهوری اسلامی ایران را به رخ می‌کشد.

از موکب میزبان کودکان حسینی تا تلاش پاکبانان برای نظافت مسیر

عشق به امام حسین (ع) تمامی ندارد

در طول مسیر حدود میدان خراسان پیرمردی در گوشه ای از مسیر نشسته بود و مدام با صدای بلند می گفت: یا حسین(ع).

این پیرمرد از دلتنگی‌هایش سخن می‌گفت و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: من یک بار بیشتر به کربلا نرفتم ولی با همان یک بار رفتن به حسین (ع) عشق پیدا کردم و حدود ۸۰ سال دارم و دیگر نای برای راه رفتن ندارم اما بخاطر عشقم در مسیر پیاده روی حضور پیدا کردم و در حال صفا کردن هستم.

همچنین کمی جلوتر افراد بصورت خانوادگی با توزیع آب سرد، شربت و تمیز کردن کفش ها در حال نوکری هستند و در این باره به خبرنگار ایرنا پدر این خانواده می گوید: بخاطر اینکه بچه خردسال داریم نتوانستیم به کربلا رویم و با مشورت اعضای خانواده تصمیم گرفتیم اینجوری برای امام حسین (ع) نوکری کنیم.

وی افزود: چنین خدماتی به شکل بهتری همه ساله در مسیر کربلا برای نوکران خدمات رسانی می کردیم اما امسال در تهران برای عزادارن حسین (ع) نوکری می‌کنیم چرا که عشق به این تمام زمان و مکان و سن و سال ندارد و می بینید که بچه هشت ساله تا مرد ۴۰ ساله در حال نوکری هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha