طنین نوای عاشقی در پایتخت

تهران- ایرنا- امروز طنین و نوای عاشقی جاماندگان اجتماع بزرگ پیاده روری اربعین در پایتخت، عشق به خاندان پیامبر (ص) و امام حسین (ع) را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ساعت هفت صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ شهریورماه) از میدان امام حسین (ع) آغاز شد.

عزادران حسینی از ساعتی پیش از میدان خراسان، میدان شهدا، خیابان فدائیان اسلام و خیابان‌های پیرامون حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حال پیوستن به مسیر پیاده‌روی «لشکر حسین (ع)» هستند.

بیش از هزار و ۳۰۰ موکب فرهنگی و خدماتی در طول مسیر ایجاد شده که همزمان با حضور مردم در مسیر، خدمات‌رسانی را به شهروندان آغاز کرده‌اند.

از ساعت اولیه صبح امروز در کنار آغاز فعالیت خطوط مترو، تعداد ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۲ نقطه و ۲۰۰ دستگاه ون در هفت نقطه پایتخت مستقر شده‌اند تا عزاداران حسینی را به مسیر اصلی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین منتقل کنند.

سامانه تلفنی ۱۸۳۷ نیز از ساعت پنج صبح امروز پاسخگوی سؤالات شهروندان در رابطه با جزئیات خدمات‌رسانی در مراسم است و علاقمندان به حضور در برنامه و آگاهی از جزئیات آن می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

طنین نوای عاشقی در پایتخت

حضور زاکانی در میدان امام حسین (ع)

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به همراه تعدادی از مدیران شهری از ساعات اولیه صبح امروز در میدان امام حسین (ع) مبدأ مراسم «لشکر حسین(ع)» حاضر شد و در جریان خدمات‌رسانی به شهروندان حاضر قرار گرفت و با حضور شهردار پایتخت وضعیت ترافیکی مسیر بررسی شد.

زاکانی در ادامه باحضور در محل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، آخرین تمهیدات برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان حاضر در راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین را بررسی کرد.

وی همچنین ضمن کنترل ترافیک محورهای مختلف شهر تهران از مرکز مانیتورینگ معاونت، دستورات مقتضی را جهت تسهیل در تردد شهروندان صادر کرد.

در ادامه این بازدید شهردار تهران ضمن حضور در مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران، همراه با سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ آخرین وضعیت حمل‌ونقل معابر مختلف پایتخت را مورد بررسی قرار دادند.

هم اکنون جمعیت زیادی در حال عزیمت به حرم عبدالعظیم (ع) شهر ری هستند و موکب های متعددی در طول مسیر مشغول پذیرایی از عزاداران هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha