امام جمعه مشهد: امر به معروف و نهی از منکر سیره‌ای حسینی می‌طلبد

مشهد- ایرنا- امام جمعه مشهد گفت: مبارزه با جهالت مردم، امر به معروف و نهی از منکر، نجات مردم از گناه و جلوگیری از بی حجابی سیره‌ای حسینی و کربلایی می‌طلبد.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی افزود: هم اکنون زمان جنگیدن و مبارزه در راه احیای حق است و باید ببینید تا کجا در خط مبارزه با دشمن خدا ایستاده اید.

وی اضافه کرد: وقتی مردم شکم پرست و شهوت پرست می شوند، معاویه ها و یزیدها بر آنها حاکم می شوند و این موضوع با جهالت مردم در دوران امام حسین (ع) منجر به حکومت معاویه و یزید شد و امام حسین (ع) تلاش کرد بندگان خدا را از ضلالت و جهالت نجات دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر در مسیر امام حسین و خط سیدالشهدا (ع) وارد مبارزه شوید باید تا جایی بایستید که خون بسته داخل کبد و یا خون عضله قلب شما در راه خدا بریزد.

علم الهدی افزود: معنای پیاده‌روی اربعین فقط راه رفتن و دیدن کربلا نیست، حماسه پیاده روی ۳۰ میلیون نفر به سمت حرم امام حسین (ع) به این معناست که در خط امام حسین (ع) قرار گرفته ایم.

وی ادامه داد: ما حسینی و عاشورایی هستیم، باید به نتیجه و ماحصل عمر خود بیندیشیم، کسانی که مقابل امام حسین (ع) ایستادند زندگی ابدی را به بهای ناچیز دنیوی فروختند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: زیارت اربعین باید در زندگی روزمره مادی، جاری و ساری شود و حسینی و کربلایی زندگی کردن به این است که در راه مبارزه با دشمنان خدا از همه چیز بگذریم و تا آخرین قطره خون پای دین، قرآن و امام حسین (ع) بایستیم.

مداحی اهل بیت و تعزیه خوانی از دیگر برنامه های مراسم اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha