دخیل دلهای جامانده از زیارت کربلا به مشهدالرضا

۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85221589
دخیل دلهای جامانده از زیارت کربلا به مشهدالرضا

مشهد- ایرنا- ایام اربعین حسینی، حماسه بی بدیل پیاده روی از اقصی نقاط جهان اسلام به سمت کربلای معلی و حرم سالار شهیدان رقم می خورد در این میان دلدادگانی هستند که از این حماسه جا مانده اند ، امروز جا ماندگان از پیاده روی اربعین در مسیر حرم امام رئوف علی بن موسی الرضا (ع) گام بر می دارند و با فرزند خلف آن حضرت پیمان عشق را تجدید می کنند.

به گزارش ایرنا، خروش و جوشش پیاده عاشقان و دلدادگان حسینی به سمت بارگاه خورشید هشتم آسمان ولایت از صبح امروز صحنه های بی بدیلی از ارادت به خاندان اهل بیت (ع) را به تصویر کشانده است و زنان و مردان، کودکان و نوجوانان با پوشش سیاه عزا حرکت خود را از میدان ۱۵ خرداد مشهد به سمت حرم رضوی آغاز کرده اند و با عزاداری و نوحه خوانی و نوای یا حسین، یا حسین در حرکت هستند.

زن سالخورده ای که عصا به دست در این مسیر طی طریق می کند زیر لب زمزمه می کند که "پسر فاطمه (س) زیارت ما را از راه دور قبول کن"، زن دیگری بچه به دوش با چشمان گریان نگاه خود را به سمت حرم امام هشتم روانه کرده و حاجات خود را طلب می کرد.

در این میان نوجوانانی نیز بودند که با توزیع آب در بین جاماندگان اربعین سقایی می کردند و زمزمه " السلام علی الحسین" در تمام طول مسیر پیچیده است، عطر و بویی در فضا پراکنده شده که گویی فرشتگان، دلدادگان حسینی را در طول مسیر یاریگر هستند.

دخیل دلهای جامانده از زیارت کربلا به مشهدالرضا

وجود عاشقان ویلچرنشین نیز در میان جاماندگان حرم حضرت دوست، زیبایی این حماسه را دوچندان کرده است کسانی که با صدای بلند و بغض در گلو از خدا سعادت زیارت حرم امام حسین (ع) را طلب می کنند.

نذر واکس نیز از دیگر جلوه های زیبای این مسیر است جایی که عده ای با زدودن غبار از پای‌افزار عاشقان حسینی در طول مسیر این گونه عشق به خاندان نبوت و امامت را به رخ می کشند، همچنین در طول مسیر گروه های سرود نیز نواهای عاشقانه با مضمون جاماندگی از اربعین و عشق به امام حسین (ع) اجرا می کنند و نوای "لبیک یا حسین" بر روی لبان همگان جاری است.

بیشتر بخوانید:

اینک اربعین، جوشش خون عاشورا از پس چله‌ای نفس‌گیر

دخیل دلهای جامانده از زیارت کربلا به مشهدالرضا

خدمت‌رسانی ۱۱۰ موکب در مسیر جاماندگان

در مسیر جاماندگان اربعین از میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر رضوی، در کنار ادای نذر شهروندان و عزاداران، موکبهایی نیز برای خدمت رسانی به شهروندان و شبیه سازی این مسیر با مسیر پیاده روی اربعین در عراق، راه اندازی شده است.

طبق اعلام رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، ۱۱۰ موکب در طول مسیر فعال هستند و خدمت رسانی می کنند و قرائت زیارت اربعین، تعزیه خوانی و چهارپایه خوانی برخی از برنامه های در حال اجراست.

حجت الاسلام سید محمد سلطانی افزود: نماز ظهر روز اربعین نیز به جماعت در محل میدان بسیج و مقابل مسجد جفایی خیابان امام رضا(ع) اقامه می شود.

سلطانی اضافه کرد: پیاده‌روی اربعین حرکتی بی نظیر در دنیاست که در هیچ مذهب و مسلکی سابقه ندارد این رویداد معنوی نمایش قدرت اسلام و عشق به سیدالشهدا(ع) و پیروی از آن حضرت است و این حرکت بی بدیل باید با شکوهتر از همیشه برگزار شود.

دخیل دلهای جامانده از زیارت کربلا به مشهدالرضا

پاکبانی فیروزه پوشان در مسیر عشق و دلدادگی

حضور پاکبانان با پوشش فیروزه ای در طول مسیر برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی نیز مشهود است و طبق گفته معاون خدمات شهری مشهد بیش از ۶ هزار نیروی پاکبان به منظور انجام خدمات رفت و روب و شست و شوی معابر سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر از صبح امروز تا پایان مراسم اربعین در حال آماده باش هستند.

مهدی یعقوبی افزود: انجام خدمات رفت و روب و شست و شوی معابر سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر و آماده باش تمامی ایستگاه های آتش نشانی و نیروهای عملیاتی و استقرار خودروهای سبک، سنگین و موتور سیکلت در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین و بازدید و بررسی ایمنی موکب‌ها و ایستگاه های صلواتی و تامین امنیت مسیر عزاداران از جمله اقدامات خدمات شهری است.

وی اضافه کرد: رفع نقص و فعال سازی ۲۳۱ آبخوری و سقاخانه و همچنین نظافت و شست و شوی ویژه آنها در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر، آماده سازی هزار و ۲۵۳ چشمه سرویس بهداشتی در مسیرهای زائرین پیاده منتهی به حرم مطهر، تامین ۲۲ وضوخانه در معابر امام رضا(ع)، شیرازی، شهید نواب صفوی، شیخ طبرسی و بولوار وحدت و فعالیت ۳۵ اکیپ راهنمای زائر در سطح شهر به ویژه پیرامون حرم مطهر از دیگر اقدامات این حوزه است.

حماسه پیاده روی جاماندگان اربعین در مشهدالرضا (ع) تا ساعت ۲۰ امشب و شام اربعین حسینی ادامه دارد و پایان بخش این مراسم معنوی شام غریبان امام حسین (ع) در حرم مطهر رضوی با حضور پرشور زائران و دلدادگان حسینی و هیاتهای مذهبی است تا ضمن اعلام تسلیت به امام رضا (ع)، دلهای خود را از این مضجع روانه حرم سالار شهیدان کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha