۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 85221349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کرمانشاه خود را برای یک حرکت تمدن ساز آماده کند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با تصریح بر اینکه سفر اربعین یک پیشران مهم برای خیزش بزرگ تمدنی است، گفت: استان کرمانشاه خود را برای حرکت تمدن ساز جدید آماده کند. 

به گزارش ایرنا، محمدطیب صحرایی عصر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در مرز خسروی افزود: استان کرمانشاه باید برای یک کار تمدن ساز خود را به صورت کمی و کیفی آماده سازد و در این راستا نیاز به انجام کارهای بزرگ و زیربنایی است تا به‌نحو شایسته ای از زوار اربعین پذیرایی کرد.

وی با بیان اینکه اربعین یک سفر زیارتی و سیاحتی صرف نیست یادآور شد: سفر اربعین یک پیشران مهم برای یک خیزش بزرگ تمدنی است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این تحلیل هرچند برای برخی مخاطبان مانوس نبوده و شاید برای عده ای ناخوشایند نیز باشد ولی جا دارد روی این موضوع تامل کرد.

صحرایی اضافه کرد: در شرایطی که بسیاری از رسانه ها تراز زندگی بشر را پول معرفی می کنند این پدیده بزرگ (اربعین) در یک فضای واقعی این اثرگذاری را از زندگی بشر خارج می کند.

تاکید استاندار کرمانشاه بر آمادگی پذیرایی از زوار اربعین

وی با بیان اینکه در جریان مراسم اربعین صحنه ها و فضاهایی از مودت و برادری در بین زوار در جای جای ایران ایجاد شد که در کمتر نقطه ای از جهان مشاهده شده است. گفت: دعوت می کنم مردم یکبار سفر اربعین را تجربه کنند زیرا یک سفر تامل برانگیز و تمدن ساز و به نوعی یک سبک زندگی تفکر اسلامی است.

وی تصریح کرد: باید از همه جوانب و زیرساخت های لازم استان کرمانشاه را آماده حضور چند میلیونی زوار اربعین در آینده نزدیک کنیم.

آمار تردد زوار از مرز خسروی از ۸۰۰ هزار نفر گذشت

استاندار کرمانشاه با یادآوری شور و استقبال شهروندان کرمانشاهی در فعالیت در موکب های اربعین بیان کرد: اربعین فرصت بسیار زیبایی را برای مردم بوجود آورده است تا با حضور در این موکب ها در یک کار خیر جمعی حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار تاکنون ۸۰۵ هزار نفر زوار از طریق مرز خسروی تردد کرده اند که از این تعداد ۵۱۵ هزار نفر شمار تعداد زوار خروجی و ۲۹۰ هزار نفر نیز شمار تعداد زوار ورودی است.

صحرایی با بیان اینکه اربعین فرصت مغتنمی برای توسعه گردشگری در استان کرمانشاه محسوب می شود یادآور شد: با ایجاد زیرساخت های لازم برای اربعین یک لایه دیگر بر ظرفیت های گردشگری استان افزوده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلی است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha