احداث بالغ بر ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع 

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) از احداث ۲۸۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع در کشور خبر داد و گفت: طرح احداث بزرگ‌ترین ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور توسط بخش صنعت وارد فاز اجرایی شد.

«علی شب نورد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: طرح احداث نیروگاه تجدیدپذیر توسط صنایع در دولت سیزدهم مورد تأکید جدی وزارت نیرو قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا خاطرنشان کرد: بر این اساس پروانه احداث ۶۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برای فولاد مبارکه کشور صادر شده و این صنعت هماکنون پس از اتمام دوره پیشبرد وارد فاز اجرایی احداث نیروگاه شده است.

شب نورد گفت: علاوه بر این فولاد بوتیا نیز برای احداث ۴۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر اقدامات دوره پیشبرد نیروگاه را به اتمام رسانده.

وی ادامه داد: در حال حاضر این دو پروژه از مگاپروژه‌های فعال کشور در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر هستند که وارد فاز اجرایی شده اند.

مدیرکل دفتر نظارت بر احداث و تولید نیروگاه‌های ساتبا افزود: اکنون پروژه ۶۰۰ مگاوات فولاد مبارکه در حال احداث است و این شرکت اعلام کرده ظرفیت ۶۰۰ مگاوات را به یک هزار مگاوات خواهد رساند.

در انتها شب نورد خاطرنشان کرد: در راستای توسعه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور چنانچه مصوبه احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی از سوی شورای اقتصاد ابلاغ گردد، شمار زیادی از سرمایه‌گذاران در این بخش فعال خواهند شد و ظرفیت احداث نیروگاه‌های بادی نیز در کشور به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر یکی از برنامه‌هایی است که «علی‌اکبر محرابیان» به‌عنوان وزیر نیروی دولت سیزدهم به‌طورجدی بر اجرای آن تأکید دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha