۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85220723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیمای سرخ اربعین در آیینه سبز قلم خبرنگاران

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85220723
سیمای سرخ اربعین در آیینه سبز قلم خبرنگاران

ایلام - ایرنا - اصحاب قلم و خیل خروشان خبرنگاران چون ماه منیر و عِطرِ عبیر رنگین کمان آسمان و اقلیم انسانیت را در گذر تاریخ منوّر و معطر کرده و در عین خموشی بلند ترین فریاد زمانه را به گوش سنگین جهانیان رسانیده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا -خبرنگاران راویان حقیقت و راهیان شریعت اند که در کسوت مردانِ مرد و زنانِ زمان شناس چون انواری برتارک تاریخ محفل عارفان و کلبه عاشقان و کاشانه خادمان را روشن و خود در سایه سرد، حسرت و حرمان تاریخ میهمان سکوت اند.

فریاد گرانِ خاموش و تابندگان تاریک که چون شمع می‌سوزند تا محفل بشریت روشن بماند.

آنان بهار انگیز و گُل گستر در پاییز دوران رخدادها را روایت می‌کنند و حکمتها را حکایت اما خود در لنز هیچ دوربین و بر صفحه هیچ تلویزیونی دیده و شنیده نمی شوند.

این مالکان بی مُلک و سالکان بی سلک اکنون نیز قلم به دست و دوربین به دوش درناپیدایی محض، سیمای سرخ اربعین حسینی(ع) را در محشر مهران و خوان خسروی، چکامه چزابه، شمیم شلمچه، بحر باشماق و طلوع تمرچین و در آیینه ایثار خود به جهان معرفی و صدای سایش قدمهای زایران حرم عشق را بر سینه سِتبر تاریخ و صورت سیاه جاده ثبت می‌کنند تا تلاش بیهوده حسین(ع) ستیزان سیه روی را به گوش آدم و عالم برسانند.

خبرنگاران با سلاح قلم و ثبات قدم، اشک بَصَر و رنج سفر و شام سحر دلدادگان کوی دوست را در موج ملکوتی مهران با ترازوی امانت و تحفه صداقت به اقصی نقاط ایران و جهان مخابره می‌کنند تا به یمن سوغات سوگ و بهار گریه، نخل دین را با آیینه اربعین رونق ببخشند.

قلم بدستان امانتدار در ایثارگاه ایلام و منای معنوی مهران مهتاب میهمان نوازی مردم استان را به کوی و برزن و آن سوی میهن ابلاغ می‌کنند تا عالمیان بدانند که مردمان ایلام با چوب محمل و ستون منزل خود پلی ساخته اند تا محبان فرزندان علی(ع) و فاطمه(ع) در اقیانوس عشق حضرت ارباب عقده دل وا کنند و شوری عاشورایی بپا کنند.

امروز و به همت خامه خوش رنگ خبرنگاران، نام بزرگ ایران برنگین نورانی مهران میدرخشد و با اعجاز اربعین سالار شهیدان این گذرگاه زمینی به کرانه های آسمانی گره خورده است.

خبرنگاران این ناخدایان قلم با عبور از تعلقات دنیوی و احرام اخلاص وارد وادی کربلا شده و پروانه وار گرد شمع حسین مظلوم(ع) می چرخند تا بعنوان نماد عدالت و قطره ای از دریای محبت حسینی(ع)، نمایی از خیام نیم سوخته و نوای العطش ایتام را بر وجدان های خفته تاریخ عرضه کنند و شقاوت و سفاهت آل خبیث ابوسفیان و یزید و معاویه های دوران را به افکار عمومی بنمایانند.

خبرنگاران، قلمداران، خبرگزاران، روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و ارباب خبر این حاشیه نشینان متن آفرین، در جامه خدمت و شامه گمنامی آمده اند تا با قلم قدرت و مرکب صداقت ، حماسه حسینی(ع) را در میعادگاه مهران در حافظه تاریخ جا و دانه کنند.

این نامداران غنی و بی نشانان سخی، فارغ از هرگونه نام و نشان و پرچم و بیرق، با تحمل برف بی مهری و طوفان تلاش، زوایای پیدا و پنهان این کنگره عظیم الهی را در ایران و جهان متجلی و معرفی می کنند.

در این مصاف مجاهدت گونه، سربازان قلم بدست سپاه دانائی و زنایی، با عبور از مرز ایثار و سبقت از فراز و فرود ماه و اشعه آفتاب، مجاهدت را به اوج رسانده و در کمال خاموشی، مرتفع ترین برج نورانی دنیای نون و قلم و نوشتن را بپاکرده اند.

آنان سلیمان وار و شهریار گون و ابراهیم سان با سجده بر خاک خدا، حرمت قلم را حفظ و در اوج امید و آزادگی و حسن خلق، رسالت عظیم اطلاع رسانی خود را انجام میدهند.

باشدکه فداکاری‌ و نقش آفرینی آنان در سایه رضایت امام آزادگان و توفیق کریم کردگار در لوح محفوظ الهی ثبت و ضبط گردد و در سرای آخرت شرمسار خاندان عصمت و طهارت (ع) نباشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha