۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85220716
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام صهیونیست: سیاست خارجی اسرائیل ناکارآمد و پیامدهای ویرانگری دارد

تهران-ایرنا- یک عضو کنست (پارلمان) و دیپلمات پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای سیاست خارجی این رژیم و روی کار آمدن شخصیت های نالایق در دستگاه وزارت خارجه آن هشدار داد و از کاهش جایگاه و تاثیرگذاری این وزارتخانه در تصمیم گیری ها خبر داد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، "روت واسرمان لاندا" عضو کنست و دیپلمات پیشین رژیم صهیونیستی در مقاله ای که در روزنامه صهیونیستی «معاریو» منتشر شد، نسبت به اشتباهات کابینه بنیامین نتانیاهو در سیاست خارجه که پیامدهای ویرانگری به دنبال خواهد داشت، هشدار داد.

وی گفت: شیمون پرز، یگال آلون، گولدا مائیر و آفا ایوان، وزرای خارجه پیشین اسرائیل (رژیم صهیونیستی) را یاد آور می شوم که به آن ها «دیپلمات‌های درجه یک» اطلاق شد و از مناصب خود برای افزایش تاثیر اسراییل (رژیم صهیونیستی) بر کشورهای جهان در مسائل اقتصادی و امنیتی استفاده و تلاش کردند که وزارت خارجه اسراییل در جای درست قرار گیرد.

این دیپلمات صهیونیست تاکید کرد: امروز شاهد پسرفت مداوم در جایگاه وزارت خارجه هستیم، وزارتی که به سکویی جذاب برای تبلیغات شخصی تبدیل شده و بسیار کم به تصمیم گیری های آن در تل آویو احترام گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شخصیت هایی به عنوان وزیر خارجه در اسراییل روی کار آمدند که هیچ ارتباطی با روابط خارجی ندارند و ارزش و تاثیر این وزارتخانه وزارت در تصمیم گیری ها پایین آمده و حتی بودجه آن کاهش یافته و باعث شده که فعالیت دیپلمات ها دشوارتر شود، زیرا با توجه به حقوق کمی که به آن ها پرداخت می شود و سخت می توان تصور کرد که آن ها می توانند نماینده اسراییل (رژیم صهیونیستی) در خارج باشند.

وی در بخشی از مقاله خود به کاهش سطح روابط تل آیو با آمریکا و همچنین تضعیف عملکرد رژیم صهیونیستی در مقابله با جنبش های مخالف به دلیل مشکلات مذکور اشاره کرده است.

این دیپلمات پیشین صهیونیست گفت که صهیونیست ها دانش کاملی نسبت به چالش های پیش روی دیپلمات ها ندارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha