۱۶ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۰۷
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85220682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت موکب اوقاف خراسان‌شمالی میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) است

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هشت موکب استان در قالب طرح "قدم های آسمانی تا امام مهربانی"برای خدمات به زائران پیاده به سمت حرم مطهر امام هشتم دایر شد.

حجت الاسلام علی اکبر صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی در مسیر زائران پیاده امام رضا(ع) قرار دارد این استان هرساله میزبان زائران آن حضرت است که در این راستا ایستگاه های بین راهی برای خدمات و پذیرایی از زائران دایر شده است.

وی افزود: در مجموع یک موکب در شهرستان بجنورد، سه مورد در شهرستان شیروان، چهار موکب نیز در شهرستان های مانه و سملقان و فاروج دایر است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: از مجموع این موکب ها ۲ مورد به طور ویژه ( اسکان و پذیرایی ) از زائران پیاده امام رضا(ع) را در برنامه دارد.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: روزانه ۵۰۰ تا هزار میان وعده و صبحانه برای زائران این موکب ها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به موکب بقاع متبرکه و امامزادگان خراسان شمالی مستقر در مرز مهران اشاره کرد و گفت: روزانه سه هزار وعده غذای گرم به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال بین زائرین کربلا نیز توزیع می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بیان کرد: همچنین روزانه سه هزار قرص نان محلی این استان پخت و توزیع و علاوه برآن ۱۵ هزار وعده شربت و ۱۰۰ هزار آب معدنی نیز در این موکب ها بین زائران توزیع می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه این موکب از سوم شهریورماه سالجاری تا یک روز بعد از اربعین هم مستقر و به زائران خدمات می دهد گفت: در این موکب ۵۰ خادم امامزادگان استان و هشت مبلغ غیربومی زائران اربعین حسینی را همراهی می کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ هیات مذهبی استان همزمان با روز اربعین در قالب کاروان‌های پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع)، مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

این استان با جمعیت یک میلیون نفری که نیمی از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha