وزیر خارجه ایتالیا: روابط ما با چین تحت تاثیر مسائل جهانی قرار نمی گیرد
دیدار وزیران امور خارجه چین و ایتالیا در پکن

تهران-ایرنا- «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با  «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین تاکید کرد با شرایط نابسامان جهانی، روابط ما با چین تحت تاثیر مسائل جهانی قرار نمی گیرد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای خبری وزارت امور خارجه چین، «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدارش با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که ایتالیا مایل به مشارکت راهبردی همه جانبه یا چین است و رم به سیاست چین واحد پایبند است.

تاجانی گفت: ایتالیا مایل به گسترش تبادلات سطح بالا و همکاری در زمینه های گوناگون با چین است.

چین یکی از مهمترین شرکای تجاری اروپا محسوب می شود و اخیرا افزایش چشمگیر صادرات خودروهای برقی چین به کشورهای اروپایی و همچنین گسترش همکاری های چین و کشورهای اروپایی در زمینه انرژی های پاک بازتاب زیادی در رسانه ها داشته است.

وزیر خارجه ایتالیا: روابط ما با چین تحت تاثیر مسائل جهانی قرار نمی گیرد

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین هم در این دیدار گفت: چین و ایتالیا پیشگام مبادلات شرق و غرب بوده اند و کمک های برجسته ای به پیشرفت تمدن بشری کرده اند.

وانگ تاکید کرد: ایتالیا کمک های موثری در توسعه روابط چین - اتحادیه اروپا انجام داده است.

وی افزود: در مواجهه با چالش های و ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی، دوکشور باید به روش صحیحی با یکدیگر در راستای احترام و اعتماد متقابل، همکاری و گفت و گوهای برابر انتخاب کنند.

وزیر امور خارچه چین تاکید کرد: پکن مایل به همکاری با رم برای پیشبرد توافقات سران دو کشور، گسترش مبادلات سطح بالا، تقویت بنیان سیاسی روابط دوجانبه، گسترش همکاری‌های عملی در سطح بالا، مبادلات مردمی و فرهنگی و توسعه روابط پایدار بین چین و ایتالیا است.

وزیر خارجه ایتالیا: روابط ما با چین تحت تاثیر مسائل جهانی قرار نمی گیرد

نشست کمیته دولتی چین -ایتالیا برگزار شد

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین همچنین در یازدهمین نشست مشترک کمیته دولت چین و ایتالیا گفت: روابط چین و ایتالیا در سال های اخیر گسترش یافته است و همکاری دو کشور در چارچوب «یک پهنا - یک راه» نتایج خوبی را به همراه داشته است.

وانگ اذهان کرد که در پنج سال گذشته، حجم تبادلات بین دو کشور از ۵۰ میلیارد دلار به نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار افزایش یافته و صادرات ایتالیا به چین حدود ۳۰ درصد رسیده است.

شرکت های ایتالیایی با حضور در نمایشگاه بین المللی شانگهای و های نان چین، هزاران محصولات گوناگون خود در چین عرضه کرده اند و همچنین با همکاری شرکت های چینی -ایتالیایی اولین کشتی کروز ساخته و پروژه هواپیمای دور برد CR-۹۲۹ در حال انجام است.

وانگ یی تاکید کرد: پکن مایل به مشارکت استراتژیک جامع بین چین -ایتالیا، گسترش تجارت آزاد و برد-برد، همکاری های عملی، تبادل علمی و فرهنگی با رم است.

وزیر خارجه ایتالیا: روابط ما با چین تحت تاثیر مسائل جهانی قرار نمی گیرد

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا هم در این نشست گفت: چین و ایتالیا با پیشبرد توافق نامه راهبردی همه جانبه، در گسترش زمینه های همکاری دوجانبه کمک شایانی کرده است.

تاجاتی تاکید کرد: رم مایل به همکاری با پکن در راستای ادامه همکاری در زمینه های مختلف از جمله سرمایه گذاری، نوآوری، تغییرات اقلیمی، حفاظت از محیط‌زیست، گردشگری و فرهنگی است.

در این نشست دو طرف بر ایفای نقش مهم کمیته دولتی چین -ایتالیا در پیشبرد توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند و از بر اجرای توافقات سران دو کشور و همکاری دوستانه تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha