پایان همکاری با اساتید روال طبیعی دانشگاه است

تهران-ایرنا- دانشیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، در واکنش به فضاسازی درمورد قطع همکاری با برخی اساتید و تلاش برای زیر سوال بردن آستانه تحمل دولت، گفت: دانشگاهیان کاملا واقف هستند و می‌دانند که پایان همکاری با اساتید یک روال طبیعی و موضوع تازه ای است و طبق قانون انجام می‌شود.

دکتر حسن ذوالفقارزاده در واکنش به جوسازی هایی که در زمینه پایان همکاری تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها این روزها به راه افتاده، در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: دوره خدمت برخی از اساتید تمام شده و به خصوص وقتی به سن حدود ۷۰ سالگی برسند، بالاجبار باید بازنشسته شوند. اعضای هیات علمی در هر سطحی که باشند، چه دانشیار و چه استاد تمام، حتما باید خدمتشان به پایان برسد و این مرّ قانون است.

دانشیار دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه داد: بعد از بازنشستگی این افراد، لازم است نیروهای جدید و جایگزین به خدمت گرفته شوند تا بتوانند نظام آموزشی را پر کنند. شایعاتی که مطرح می‌شود چیز جدیدی نیست و قبلا هم بوده و متاسفانه از این مسائل سوءاستفاده می‌کنند و این اخبار غلط را در سطح مردم پخش می‌کنند. ولی دانشگاهیان کاملا واقف هستند و می‌دانند این روند باید انجام شود.

ذوالفقارزاده همچنین در خصوص تخلفات در بین اعضای هیات علمی دانشگاه ها، گفت: اگر این افراد خلافی مرتکب شوند در کمیته‌ای مخصوص بررسی شده و حکم صادر می‌شود که آن هم به ندرت اتفاق می‌افتد. خیلی کم اتفاق می‌افتد عضوی از اعضای هیات علمی جرمی مرتکب شود که در نهایت به خارج شدن آن شخص از دانشگاه ختم شود. این روال، منطقی است و جای ایراد ندارد و مثل قبل ادامه پیدا می‌کند.

وی باتاکید بر عملکرد موفق دولت در شاخص‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی گفت: دولت از نظر تبلیغات ضعیف است و همه کارهای انجام شده را نتوانسته‌ به آگاهی مردم برساند. معاندین و عمال آنها به طوری طبیعی وقتی این موفقیت‌ها را می‌بینند، دسته به شایعه سازی بدون ارائه دلیل می‌زنند.

پایان همکاری با اساتید روال طبیعی دانشگاه است

دانشیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین همچنین در خصوص ارتباط این برکناری‌ها با افزایش مهاجرت نخبگان از کشور هم گفت: بررسی‌هایی که انجام دادیم نشان می‌دهد به طور طبیعی هر ساله رفت و آمدی وجود دارد و چیزی که وجود دارد آماری عادی است که در همه کشورها وجود دارد، مثل کشورهای آفریقایی، آسیایی و آمریکای جنوبی. خیلی از افراد به خارج از کشور رفته اند تا تحصیلات تکمیلی‌ خود را انجام دهند، برخی همان جا می‌مانند و برخی هم برمی‌گردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha