جام‌جهانی بسکتبال/ قهرمان به نهمی بسنده کرد؛ ایران یکی مانده به آخر

تهران- ایرنا- رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال در شرایطی دنبال می‌شود که قهرمان دور قبل این مسابقات با ایستادن در رده نهم به کار خود پایان داد و تیم ملی ایران نیز در سی‌ویکم (یکی مانده به آخر) قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی بسکتبال وضعیت رده‌بندی تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها مشخص شد. با توجه به نتایج دیدارهای روز گذشته و شکست اسپانیا، قهرمان دور قبلی این مسابقات برابر کانادا مرحله بعدی این مسابقات از فرا سه‌شنبه پیگیری می‌شود که لیتوانی به مصاف صربستان می‌رود و آمریکا برابر ایتالیا صف‌آرایی خواهد کرد. این مسابقات روز چهارشنبه نیز دنبال خواهد شد که طی آن آلمان به مصاف لتونی خواهد رفت و اسلوونی برابر کانادا قرار می‌گیرد.

با این حساب و طبق جدول مسابقات، برنده دیدار ایتالیا و آمریکا باید با تیم پیروز بازی آلمان و لتونی بازی کند و برنده لیتوانی و صربستان نیز به مصاف برنده کانادا و اسلوونی خواهد رفت.پرونده این رقابت‌ها نیز روز نوزدهم شهریورماه با معرفی تیم قهرمان بسته خواهد شد.

از سویی دیگر با توجه به نتایجی دیدارهای شب گذشته رده بندی تیم‌های نهم تا ۳۲ مشخص شد که اسپانیا در رده نهم ایستاد و تیم‌ ملی ایران در رده یک مانده به آخر جای گرفت.

رده‌بندی این تیم‌ها در پایان مرحله دوم مسابقات به این شرح است:

۹- اسپانیا
۱۰- استرالیا
۱۱- مونته‌نگرو
۱۲- پورتو ریکو
۱۳- برزیل
۱۴- دومینیکن
۱۵- یونان
۱۶- گرجستان
۱۷- سودان جنوبی
۱۸- فرانسه
۱۹- ژاپن
۲۰- مصر
۲۱- فنلاند
۲۲- نیوزیلند
۲۳- لبنان
۲۴- فیلیپین
۲۵- مکزیک
۲۶- آنگولا
۲۷- ساحل عاج
۲۸- کیپ ورد
۲۹- چین
۳۰- ونزوئلا
۳۱- ایران
۳۲- اردن

با این شرایط تیم‌های ملی بسکتبال کانادا و آمریکا به المپیک رسیدند و استرالیا، سودان جنوبی و ژاپن نیز فرصت حضور در این رویداد مهم را به دست آوردند. تیم ایران با قبول شکست‌های متوالی در این رقابت‌ها، فرصت حضور در انتخابی المپیک را هم از دست داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha