دولت سیزدهم اتفاقات خوبی را در بخش بهداشت و درمان رقم زد

اراک - ایرنا - معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت سیزدهم تاکنون اتفاقات خوبی را در بخش بهداشت و درمان رقم زده‌ است و کارهای بزرگی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، بهروز رحیمی روز دوشنبه در جریان سفر به استان مرکزی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در اراک، افزود: در ۲ سال اخیر، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های کشور اضافه شد و تا پایان سال نیز افزایش هفت‌هزار تخت دیگر برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال و در فرمایشات خود، یکی از شاخص‌های دولت را توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی به ویژه ساخت بیمارستان بیان فرمودند که این مهم در دستور کار جدی قرار دارد.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت، بیش از چهار هزار و ۴۰ پروژه بهداشتی شروع شد که بیش از ۲هزار طرح آن تکمیل و به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی شده تا پایان هفته دولت سال آینده، باقی پروژه‌ها نیز تکمیل شود.

رحیمی اظهار کرد: برقراری بیمه برای ۶ میلیون نفر، ایجاد صندوق بیماران سخت درمان و افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی از دیگر اقدامات در حوزه بهداشت و درمان کشور در ۲ سال اخیر است.

وی با بیان اینکه، با همت مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی، آرامش خوبی در مجموعه بهداشت و درمان این استان برقرار است، گفت: بیش از ۱۶۰ پروژه بزرگ و کوچک در استان مرکزی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که برخی از آنها از جمله طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) قدمتی طولانی دارد و از آغاز عملیات اجرایی آنها سال‌های سال گذشته است.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان خصوصی در اراک و ساوه به مردم ارایه خدمت دارند.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و یک‌هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته‌های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha