۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85219857
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85219857
کیفیت هوای نهبندان در وضعیت خطرناک قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان نهبندان براساس داده‌های ایستگاه پایش کیفی هوا، با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

اسدالله حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا منتهی به ساعت ۱۰ امروز در نهبندان ۵۰۰ بوده و ایستگاه حاجی آباد زیرکوه با شاخص ۶۵ و ایستگاه سرایان با شاخص ۶۲ در وضعیت قابل قبول است.

وی بیان کرد: در شرایط وقوع گرد و غبار باید کودکان و سالمندان همچنین بیماران قلبی و ریوی از حضور در فضای باز و تردد غیر ضروری خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طبق توصیه‌های کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار استان، در هوای آلوده با شاخص ناسالم و خطرناک همه افراد باید از ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایرنا پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در استان خراسان جنوبی وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ نشانگر وضعیت قابل قبول است، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ به معنای هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای همه سنین محسوب می‌شود.

شاخص ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است که در وضعیت خطرناک افراد باید از فعالیت‌های خارج منزل خودداری کنند.

خراسان جنوبی در ردیف ۶ استان اول غبارخیز کشور قرار گرفته و بیش از یک سوم مساحت استان جزو کانون‌های داخلی گرد و غبار است.

تشدید وزش باد و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه در سال جاری به ویژه تابستان خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی را در این استان به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha