شرکت برق منطقه‌ای باختر نیمی از طرح‌های هدفگذاری شده در چهار ساله دولت را محقق کرد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر گفت: این شرکت بیش از نیمی از طرح‌های هدفگذاری شده در چهار ساله دولت سیزدهم را محقق کرد.

به گزارش ایرنا، « مجتبی داودآبادی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: دولت سیزدهم پس از استقرار، سند تحول دولت مردمی، ایران قوی که برنامه چهار ساله دولت است را تقدیم کرد و در فصل انرژی این سند برای تولید و انرژی، در بخش‌های مختلف، وظایفی تعیین شده است که برش استانی و منطقه‌ای آن مشخص و فعالیت‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: برای حوزه برق منطقه‌ای باختر در چهار سال، ۵۰ پروژه اصلی خط و پست برق تعریف شده است که تاکنون ۲۷ طرح آن به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: از این تعداد، ۱۸ طرح ایجاد پست و یا افزایش پست و ۹ طرح، افزایش خط است.

داودآبادی اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها، ۷۳۰ مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه برق منطقه‌ای باختر و ۱۴۲ کیلومتر مدار خط به طول خطوط شبکه انتقال، اضافه شده است.

وی اظهار کرد: برای اجرای ۲۷ طرح انجام شده، ۱۴ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر اضافه کرد: از مجموع طرح‌های هدفگذاری شده در چهار سال برای این شرکت، ۲۳ طرح باقی مانده که شامل ۱۴ پست انتقال و فوق توزیع و ۹ خط انتقال و فوق توزیع است.

داودآبادی عنوان کرد: این طرح روی کاغذ نیستند و همه دارای قراردارد و پیمانکار هستند و متوسط پیشرفت فیزیکی آنها ۲۵ درصد است.

وی گفت: شرکت برق منطقه‌ای باختر در حمایت از دانشگاه‌های منطقه و شرکت‌های دانش‌بنیان با جدیت دنبال می‌شود و با کمک دانشگاه اراک، مرکز انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد شده که تاکنون پروژه‌های خوبی به همراه داشته و به رشد این انرژی کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر افزود: مرکز تحقیقات، نوآوری و فناوری نیز با دانشگاه صنعتی در حال پیگیری است.

داودآبادی اظهار کرد: ۹۰ درصد اعتبارات پژوهشی در ۲ سال گذشته جذب شده که ۷۰ درصد این اعتبارات به حوزه فناوری‌های دانش‌بنیان اختصاص یافته است.

وی گفت: شدت مصرف انرژی کشور در دنیا بسیار بالا است و یکی از راه‌ها برای کاهش مصرف، کار کردن در تجهیزات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: در دنیا پنج کشور توانایی تولید توربین دارد، که یکی از آنها جمهوری اسلامی است و بسیاری از توربین‌های کشور صادر می‌شود.

داودآبادی یادآور شد: پیک بار مصرفی کشور در تابستان امسال به ۷۴ هزار مگاوات رسید و چندین بار رکورد زده شد.

وی عنوان کرد: شرکت برق منطقه‌ای باختر جزو چهارمین شرکت به لحاظ دارا بودن بیشترین تاسیسات است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای باختر ادامه داد: ۱۹۷ ایستگاه انتقال و توزیع انتقال با ظرفیت ۱۸ هزار مگاوولت آمپر در این منطقه وجود دارد.

داودآبادی بیان کرد: برق منطقه‌ای باختر یکی از پایدارترین شبکه‌های برق در کشور است و ضریب آمادگی انتقال و توزیع انتقال در آن، ۹۹ و ۹۸ صدم درصد است.

وی گفت: این شرکت رتبه یک تبادل انرژی کشور با سالانه به میزان ۳۷ میلیارد کیلووات دارا است.

۱۶ برق منطقه‌ای در کشور وجود دارد که برق منطقه‌ای باختر یکی از آنها است و سه استان مرکزی، همدان و لرستان را تحت پوشش دارد و از لحاظ جغرافیایی، ۷۷ هزار کیلومتر مربع حوزه ماموریتی این شرکت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha