۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85219702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ روز مانده به اربعین/ موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفت

ایلام- ایرنا - مرز بین المللی مهران در ۲ روز مانده به کنگره بزرگ اربعین حسینی(ع) با حجم بالای بازگشت زائران اربعین حسینی از عتبات عالیات مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مرز بین المللی مهران، بازگشت زائران حسینی از کربلای معلی طی چند روز گذشته روند افزایشی داشته و شبانه روز گذشته نیز به اوج خود رسیده است و زائران به صورت روان و منظم در حال ورود به کشور هستند.

در همین حال نیروهای مرزبانی و یگان‌های مستقر انتظامی در پایانه مرزی مهران، همچنان مثل روزهای گذشته به فعالیت‌های شبانه‌روزی خود ادامه می‌دهند و همین امر موجب روان سازی بیشتر ورود زائران به کشور شده است.

در حال حاضر بیشترین تردد زائران مرز بین المللی مهران مربوط به بازگشت زائران است که با مدیریت سفر خود پس از زیارت کربلای معلی و شرکت در آیین پیاده روی بزرگ اربعین حسینی چند روز زودتر به کشور بازگشته اند.

۲ روز مانده به اربعین/ موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفت

اتخاذ تدابیر مناسب از سوی ستاد اربعین استان ایلام و همکاری های مناسب بین بخشی میان تمامی ارگان ها و نهادهای دخیل، کنترل و رصد لحظه ای وضعیت مرز، تلاش برای بازگشت زودهنگام زائران پیش از روز اربعین، ارایه خدمات مناسب رفاهی از سوی موکب‌ها و هماهنگی خوب بین موکب‌های مستقر در خاک عراق و نقاط مرزی کشورمان بویژه مرز مهران و نیز برگزاری جلسات مستمر برای پایش وضعیت تردد زائران، مشکلات تردد در این مرز بین المللی را به حداقل ممکن رسانده است.

استقرار تیم های پزشکی و بهداشتی، اورژانس، موکب های پذیرایی، ارایه خدمات مشاوره ای، خدمات دهی بسیار مناسب و سریع گذرنامه ای و ایجاد گیت های متعدد و نیز راهنمایی مطلوب نیروهای انتظامی، مرزبانی و امنیتی زمینه تردد زائران در مرز مهران را آسان تر و با مشکلات کمتر نسبت به سال های گذشته همراه کرده است.

۲ روز مانده به اربعین/ موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفت

بازگشت ۱۳۷ هزار و ۴۴۵ زائر از مرز مهران طی شبانه روز گذشته

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: ۱۸۶هزار و ۲۶۸ زائر اربعین طی شبانه روز گذشته از مرز بین‌المللی مهران تردد کرده‌ اند.

"سیدزاهدین چشمه‌خاور" اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۶هزار و ۶۶۸ زائر ایرانی و ۷۷۷ مسافر خارجی از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی( شبانه روز گذشته) ۴۸ هزار و ۲۰۶ مسافر ایرانی و ۶۱۷ مسافر خارجی از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: هم اکنون تردد زائران اربعین حسینی(ع) از مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات به صورت روان و با سهولت در حال انجام است.

۲ روز مانده به اربعین/ موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفت

یک هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس زائران را از پایانه برکت جابجا کردند

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۰۰ اتوبوس طی هشت ساعت گذشته زائران را از پایانه برکت به محل سکونت خود انتقال دادند.

چشمه خاور بیان کرد: از اوایل بامداد امروز تا ساعت هشت صبح ۷۹۰ دستگاه اتوبوس زائران وارد پایانه برکت شده و تا ساعتی دیگر ۲۵۵ دستگاه اتوبوس به این تعداد افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقال زوار از پایانه برکت به مبدا بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، افزود: تلاش مجموعه ستاد اربعین استان ایلام بر فراهم کردن تمهیدات لازم برای انتقال زوار به مبدا در کمترین زمان ممکن است.

۲ روز مانده به اربعین/ موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفت

معاون وزیر راه: تمامی ظرفیت‌ها برای جابجایی زوار در زمان بازگشت بکار گرفته می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: برای موج برگشت زائران اربعین حسینی تمامی توان خود را بکار خواهیم گرفت تا مشکلی برای تردد در جابجایی زائران به شهرهای مبدا پیش نیاید.

"شهریار افندی زاد" با بیان اینکه مقدمات برای بازگشت سهل و آسان زوار از مرزها انجام شده است، افزود: این میزان جابجایی زوار با این حجم جمعیت در بازه زمانی کوتاه از مرزها کاری بزرگ و ستودنی است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هدف اصلی ارتقای سطح رضایتمندی زائران حسینی است، تصریح کرد: بیش از ۲ میلیون نفر از زائران هنوز در عراق هستند و موج بازگشت این تعداد به کشور از روزهای آینده آغاز می شود.

افندی زاده با بیان اینکه برای بازگشت زائران از ظرفیت دیگر نهادها برای جابجایی زوار استفاده خواهد شد، افزود: در موقع برگشت به کشور زائران خسته هستند و این نشان می دهد در سفر برگشت وظیفه ما بسیار سخت تر است.

۲ روز مانده به اربعین/ موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفت

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر خدمات رسانی موکب ها تا چند روز بعد از پایان کنگره اربعین

معاون اول رئیس جمهور در سفر اوایل هفته جاری به شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه مهران مرز اصلی تردد زوار اربعین است، گفت: خدمات رسانی موکب ها تا پایان اربعین ادامه داشته باشد.

"محمد مخبر" اظهار کرد: چندین روز پس از اربعین ، مواکب خدمات رسانی را به تناسب جمعیت زوار انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ایلام مرز اصلی برای زوار عتبات عالیات است، یادآور شد: مهران پیشران اربعین است که امسال زیرساخت های خوبی در این مرز برای تردد زوار فراهم شده بود، مردم سراسر کشور علاقه مند به تردد از مرز مهران به کشور عراق هستند.

مخبر با قدردانی از دولت عراق در اربعین امسال، افزود: امسال عراق زیرساخت های خوبی برای اربعین فراهم کرده بود، در داخل کشور نیز حسب دستور رئیس جمهور برای اربعین امسال یک آسیب شناسی خوبی صورت گرفت.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: زیرساخت‌های امسال در مرزهای کشور قابل قیاس با سال‌های گذشته نبود، امروز به صورت هوایی از مهران و جاده های ارتباطی بازدید داشتم،دولت در بحث زیر ساخت ها اقدمات خوبی انجام داده است.

مخبر با اشاره به اینکه دولت عراق امسال نیز امکانات و زیرساخت‌های خوبی در مرزها فراهم کرده بود، گفت: امروز بازدیدی از آن سوی مرز مهران داشتیم، تحولات خوبی در طرف عراقی شاهد بودیم.

رضایتمندی زائران برگشتی از خدمات‌رسانی و زیرساخت‌های مرز مهران

تعدادی از زائران برگشتی از کربلای معلی در پایانه مرز مهران در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا ضمن ابراز رضایت از نحوه خدمات رسانی نهادهای مسئول در مرز، از اینکه ستاد اربعین با تدابیر خاص موجب رفاه و امنیت بیشتر زائران شده، روان سازی تردد در مرز را مهمترین ویژگی اربعین امسال نسبت به سال های گذشته بیان کردند.

به گزارش ایرنا، مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهمترین گذرگاه زمینی برای تردد زائران است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha