۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85219675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروج بدمینتون مازندران از ریل قهرمانی

۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبر: 85219675
خروج بدمینتون مازندران از ریل قهرمانی

ساری - ایرنا - بدمینتون مازندران بعنوان یکی از رشته های مدال آور و قهرمان پرور در استان این روزها حال خوشی ندارد و این رشته ورزشی در مسیر رسیدن به جایگاه مدنظر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‌ مازندران از گذشته مهد رشد و پرورش ورزشکاران به نامی در رشته های ورزشی مختلف از جمله کشتی، ‌ ژیمناستیک، ‌ ووشو، ‌ کاراته، ‌ بوکس و فوتبال است و در این میان بدمینتون نیز از جمله رشته های ورزشی قهرمان پرور و مدال آور کشور به شمار می رود .

می توان اوج اقتدار بدمینتون بازارن مازندران را در سال ۱۳۸۳ دید که ورزشکاران حرفه ای آن زمان توانستند با کنار زدن حریفان قدر کشوری خود جام لیگ کشوری را از آن خود کنند و این جام را به استان بیاورند و در میان نام آور بودن مازندران در دیگر رشته های ورزشی، بدمینتون هم در سرلیست رشته های قهرمانی ها قرار گیرد.

اما بدمینتون مازندران در کش و قوس مشکلات ناشی از کمبود و نبود امکانات و البته اندکی با چاشنی بی مهری از سوی مسوولان امر وضعیت خوبی ندارد به طوریکه حتی خانه تخصصی این رشته ورزشی در ساری در اختیار ورزشکارانش نیست و آنها ساعت های فعالیت ورزش خود را با محدودیت زمانی طی می کنند.

در این پیوند مشاور عالی هیات بدمینتون استان مازندران در خصوص وضعیت این رشته ورزشی با اشاره به ظرفیت خوب در بدمینتون بازان استان کمبودهای موجود را مانع اصلی در پرورش قهرمانان در این رشته ورزشی استان برشمرد.

محمدعلی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای پرورش ورزشکار قهرمان و حرفه ای در این رشته ورزشی نیاز است تا یک ورزشکار ۱۸ تا ۳۲ ساعت در هفته تمرین کند.

وی ادامه داد :‌ اما به‌دلیل نبودن فضاهای لازم برای تمرین ورزشکاران عملا این قدرت نمایش و فعالیت ورزشی از استعدادهای بدمینتون مازندران گرفته شده است.

قاسمی که خود ۲۷ سال دبیر هیات بدمینتون مازندران بود، ‌گفت :‌ در حال حاضر حداکثر فرصت و ساعت تمرین بدمینتون بازاران مازندران ۲ تا سه ساعت در هفته است و با استانداردهای ورزش قهرمانی فاصله دارد.

وی به سابقه درخشان قهرمان پروری بدمینتون مازندران در سالهای گذشته اشاره کرد وافزود:‌ در آن زمان ها تا به اندازه ای ورزشکاران حرفه ای در مازندران فعالیت داشتند که حدود ۲ دهه قبل مازندران سال ۱۳۸۳ قهرمانی قاطع مسابقات قهرمانی کشوری جوانان را از آن خود کرد.

خروج بدمینتون مازندران از ریل قهرمانی

این مسول استانی بدمینتون مازندران در توضیح کمبود سالن و فضای تمرین ورزشکاران در این رشته ورزشی گفت که حتی خانه تخصصی بدمینتون در ساری در اختیار ورزشکاران این رشته ورزشی نیست تاآنها بتوانند تمرینات خود را در این مکان انجام دهند.

وی گفت :‌ این شرایط باعث شده تا حدودی توان و انگیزه فعالیت ورزشی از بدمینتون بازان مازندران گرفته شود و با اُفت در ورزش قهرمانی در این رشته مواجه باشیم.

به گفته قاسمی بدمینتون مازندران برای رسیدن به جایگاه گذشته ورزش قهرمانی به حمایت های لازم در این زمینه نیاز دارد تا ورزشکاران قهرمانی همچون "‌ایلیا عبدی"، "پارسا اکبری"، ‌ "اشکان رمضان پور"، ‌ "محمد مکانیکی"‌ را پرورش دهد.

وی افزود:‌ برغم تمامی کمبودهای موجود بازیکنان سرشناسی همچون "سعید سماعی" بازیکن نوشهری که قرارداد لیگ برتر تهران را دارد پرورش یافته است.

مشاور عالی هیات بدمینتون مازندران نبود حامی مالی را از دیگر مشکلات پیش رو برای فعالیت در این رشته اعلام کرد و گفت :‌ تعداد اندکی از مجموعه ها و بخش خصوصی برای حمایت مالی از تیم های بدمینتون تمایل و رغبت دارند و این موضوع باعث شده تا در تامین هزینه ورزشکاران و اعزام آنها منابع مالی لازم در اختیار نداشته باشیم.

وی تاکید کرد:‌البته در چند سال اخیر با تلاش های رییس، ‌نایب رییس و دبیر هیات بدمینتون مازندران اقدامات خوبی برای رفع مشکلات انجام شده است اما به ثمر رسیدن بخشی از این اقدامات نیازمند حمایت مسوولان است.

تعداد ورزشکاران سازمان یافته مازندران که در رشته بدمینتون فعالیت می کنند بیش از ۱۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha