دولت سیزدهم شایسته عنوان انقلابی، جهادی و مردمی است

تهران- ایرنا- نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و رامیان در مجلس با قدردانی از تلاش جهادی و انقلابی دولت سیزدهم گفت: تجربه، تعهد، اخلاص و دلسوزی آیت‌الله رئیسی طی ۴۰ سال مسئولیت در مناصب مختلف، رمز خوشنامی و موفقیت وی و دولتش بوده و این دولت شایسته عنوان انقلابی، جهادی و مردمی است.

رضا آریانپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی و اعضای دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته خالصانه قدم‌های مثبت و خوبی برای پیگیری و رفع مسائل و مشکلات کشور و مردم برداشته‌اند که بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی افزود: به‌عنوان نماینده مجلس و اینکه این نهاد قانونگذار مطابق قانون اساسی وظیفه نظارتی بر قوه مجریه را برعهده دارد و همچنین ناظر بر عملکرد ۲ سال آخر دولت قبل و ۲ سال نخست دولت فعلی بوده‌ام با دلائل و شواهد مستند عملکرد ۲ دولت را قضاوت کرده و معتقدم، دولت سیزدهم شایسته عنوان انقلابی، جهادی و مردمی است.

آریانپور با تشریح دلائل شایستگی دولت سیزدهم اضافه کرد: شخص آقای رئیسی به‌عنوان رئیس جمهور همچون دیگر سیاست‌مداران عصر حاضر کسی نیست که مردم از پیشینه وی بی‌خبر باشند چراکه وی بیش از ۴۰ سال در مناصب مختلف حضور داشته و به تعهد کاری و وظیفه انقلابی خود عمل کرده و خوشنام است.

موفقیت دولت سیزدهم در کنترل و مهار ویروس کرونا

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شروع کار دولت سیزدهم شاهد بحران کرونا، نبود دارو و واکسن بودیم اما آیت الله رئیسی با مذاکراتی که انجام داد واکسن کرونا وارد کشور شد و اکنون اکثر مردم حداقل ۲ تا سه نوبت واکسن دریافت کرده اند و این اقدام سبب شد تا شمار جان‌باختگان این ویروس منحوس از روزانه ۷۰۰ نفر به تدریج کاهش یابد و امروز کرونا در ذهن مردم به خاطره تبدیل شده است.

آریانپور، تشدید تحریم‌ها و عدم توافق هسته‌ای (برجام) را از دیگر مشکلات به ارث رسیده دولت قبل به دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: آیت الله رئیسی با یک دیپلماسی قوی و برقراری ارتباط مناسب با همسایگان به ویژه کشورهای عربی و بلوک شرق و دیگر جوامع بین المللی و عضویت در پیمان «شانگهای» و «بریکس» توانست تا حدود زیادی تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی و آمریکا را خنثی کند.

وی افزود: در کنار توسعه روابط بین المللی با کشورها، افزایش فروش نفت از کمتر از یک میلیون بشکه در روز به بیش از ۲ میلیون بشکه از زمان تحویل دولت تاکنون از دیگر دستاوردهای بین‌المللی و مهم دولت سیزدهم است.

دولت سیزدهم شایسته عنوان انقلابی، جهادی و مردمی است

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی همچنین تسویه و پرداخت ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بدهی به ارث مانده دولت قبل را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم ذکر کرد و بیان داشت: مدیریت اغتشاشات و پیامدها و آسیب‌های ناشی از ناامنی ایجاد شده و تاثیر آن بر حوزه‌های گوناگون از جمله اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر اقدامات مهم دولت آیت الله رئیسی است.

آریانپور گفت: چالش اغتشاشات در سال گذشته علاوه بر معضلات و آسیب‌های مالی که به کل کشور تحمیل کرد، در سطح بین المللی نیز موجب ایجاد مسائل، مشکلات و موانعی شد که با تلاش مجموعه نظام و دولت به درستی مدیریت شد و اکنون کشور در وضعیت امنیتی خوبی در داخل و خارج قرار دارد.

جراحی بزرگ اقتصادی دولت با حذف ارز ترجیحی

وی، وجود ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را از دیگر مشکلات و چالش‌های باقی مانده از دولت قبل بر سر راه دولت سیزدهم دانست و اظهارداشت: این ارز عملا نصیب یک سری افراد خاص می‌شد که یا با آن کالا وارد کشور می‌کردند و آن را آزاد می‌فروختند و یا ارز دریافتی را بدون واردات کالا در بازار آزاد فروخته و سودهای کلان می‌بردند و این ظلم آشکاری بر ملت یران بود.

آریانپور تصریح کرد: شاید هیچ دولتی نمی‌توانست یا نمی‌خواست این ارز را حذف کند اما دولت سیزدهم این ریسک را پذیرفت و یارانه مستقیم را به مردم پرداخت کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که با حذف ارز ترجیحی در یک سال گذشته تورم بالایی داشتیم و سختی‌هایی برای مردم ایجاد شد اما به نظر می‌رسد اکنون شرایط به ثبات رسیده و در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌شود امسال تورم به کمتر از ۳۰ درصد برسد.

وی، پیگیری برای احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در سراسر کشور را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و افزود: با این اقدام دولت، شمار قابل توجهی از صنایع تولیدی دوباره به عرصه فعالیت بازگشتند و اکنون شاهد کاهش محسوس نرخ بیکاری در کشور هستیم.

آریانپور، سفرهای استانی رئیس جمهور را از دیگر نقاط مثبت دولت سیزدهم ذکر کرد و اظهارداشت: مصوبات این سفرها پس از بررسی مسائل و مشکلات، امیدآفرینی و اعتماد مردم به دولت را افزایش داد.

وی ادامه داد: شرایط سختی که در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم اعم از کرونا، تحریم‌ها و اغتشاشات بر کشور حاکم شده بود، متمسکی برای برخی افراد در داخل کشور و نیز دشمنان خارجی نظام و دولت شده بود تا در مردم نارضایتی ایجاد کنند.

سفرهای استانی دولت و افزایش امیدآفرینی در مردم

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: رئیس جمهور با انجام سفرهای استانی و چاره‌اندیشی صحیح برای رفع مشکلات و نیز ارتباط مستقیمی که با مردم برقرار کرد، امیدآفرینی در مردم افزایش یافت و نقشه مخالفان داخلی دولت و دشمنان خارجی نظام خنثی شد.

آریانپور همچنین گفت: در سایه سفر استانی رئیس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به استان گلستان مصوبات خوبی برای این استان تصویب شد و شاهد بودیم پروژه‌هایی از جمله «پتروشیمی» که در گذشته کمتر مورد توجه بود و عملیات اجرایی آن متوقف شده بود، با کمک سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه در حال احیا شدن است.

وی، تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی گلستان به تجهیزات پزشکی از جمله «سی تی اسکن، ام آر ای» را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در این استان ذکر کرد و افزود: بیمارستان ۹۱ تخت‌خوابی گالیکش در ۲ سال فعالیت دولت و با تخصیص منابع اعتباری مناسب، پیشرفت فیزیکی خوبی پیدا کرده است.

دولت سیزدهم شایسته عنوان انقلابی، جهادی و مردمی است

آریانپور ادامه داد: پروژه آبرسانی به شهر کلاله هم که تا سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود در ۲ سال گذشته اعتبارات خوبی به آن تزریق شد و اکنون ۶۵ درصد آن آماده بهره‌برداری است.

به گفته وی، افق تعریف شده برای اجرای پروژه آبرسانی به کلاله سال ۱۴۱۵ بود اما به سبب مشکلات کم آبی و خشکسالی و تنش آبی، مورد توجه ویژه دولت سیزدهم قرار گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین تحقق کامل مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور را در امیدآفرینی و افزایش اعتماد مردم به نظام و دولت مهم دانست.

آریانپور بیان داشت: مردم به مصوبات سفرهای استانی دولت دل می‌بندند و اگر مصوبه‌ای اجرا نشود، سرمایه اجتماعی که با کلی تلاش و دلسوزی فراهم آمده، آسیب خواهد دید.

وی خاطرنشان کرد: رفتارها و عمل صحیح مدیران سبب افزایش سرمایه اجتماعی دولت در بین مردم شده و اقبال آحاد مختلف مردم به نظام، انقلاب و مشارکت آنها در انتخابات را افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha