۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85219601
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

در سالجاری؛

۲۱ تن در آب‌های استان اصفهان جان باختند

۱۳ شهریور ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 85219601
۲۱ تن در آب‌های استان اصفهان جان باختند
عکس آرشیوی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ حادثه ‌غرق‌شدگی در این استان اصفهان رخ داد که در پی این حوادث ۲۱ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه‌فروش روز یکشنبه در گفت‌و گو با ایرنا اظهار کرد: در حوادث یاد شده ، ۲۹ نفر مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شدند.
وی افزود: شهرهای اصفهان، اردستان، فلاورجان، مبارکه، لنجان، خمینی‌شهر، سمیرم و چادگان شهرهایی هستند که از ابتدای سال تا کنون موارد غرق‌شدگی گزارش کرده‌اند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: موارد غرق‌شدگی در سدهای مخزنی، رودخانه‌ها، کانال‌های منشعب از زاینده‌رود و استخرهای کشاورزی،رودخانه‌های جاری منشعب شده چادگان و فریدونشهر و استخرهای واحدهای صنعتی رخ داده است.
وی ادامه داد: دستور العمل پیشگیری و اطلاع‌رسانی عمومی از ایمن نبودن منابع آبی، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی برای شنا به دستگاه‌های اجرایی از جمله جهادکشاورزی و نیز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مناطق گردشگری، هلال احمر و شهرداری‌ها برای آموزش‌ها به عموم ابلاغ شده است.
شیشه‌فروش گفت: رودخانه‌ها به دلیل بستر ناهموار برای شنا و نیز آب حاصل از ذوب شدن برف بسیار سرد است و بستر متغیری دارد و موجب جریان گردابی و شوک شدن افراد در آب می‌شود.
وی اضافه کرد: بستر رودخانه شهرهای باغبهادران، زرین‌شهر، مبارکه و فلاورجان چنین شرایطی دارند و موجب غرق شدن افراد می‌شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کانال‌های انتقال آب کشاورزی نیز به دلیل شیب زیاد و جلبک گرفتن آن لغزنده و پر شتاب هستند و افرادی که به هر دلیل وارد کانال شوند، نمی‌توانند نجات پیدا کنند.
وی افزود: در استان اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی وجود دارد بر همین اساس دستورالعمل ایمن‌سازی استخرها با نصب حفاظ و تابلو استخر ممنوع به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ شده است.
شیشه فروش با اشاره به فصل تابستان و افزایش گردشگری در مناطق دارای رودخانه بیان داشت: رودخانه زاینده‌رود در مناطق باغبهادران و چادگان، رودخانه‌های آب ملخ، ماربر، خرسان. تخته سلیمان در سمیرم و فریدون‌شهر، سدهای مخزنی خمیران در تیران و کرون، باغکل در خوانسار، قره‌قاچ و حنا در سمیرم و کوچری در گلپایگان مستعد حوادث غرقی هستند که به دلیل ایمن نبودن،سرد بودن آب افراد در آن دچار غرق‌شدگی می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای وظیفه دارد بستر رودخانه‌ها را ساماندهی و گشت نظارت در این اماکن و نیروی غواصی در محل سدها مستقر کند.
وی اضافه کرد: هم اینک شهرهای در مسیر زاینده‌رود از جمله لنجان،مبارکه، باغبهادران و نیز شاهین شهر و اصفهان دارای نیروی غواصی هستند و همچنین هیات غریق نجات نیز تیم غواصی ۱۲ نفره متخصص آب‌های خروشان و آب‌های راکد را آموزش داده است که در مواقع نیاز اقدام به واکنش سریع و اضطرای کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha