سواد آموزی ۷۰۰ زن ساکن مناطق عشایری لرستان در دستور کار قرار گرفت

خرم‌آباد - ایرنا - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ۷۰۰ زن بی سواد در مناطق عشایری لرستان شناسایی شدند و تحصیل آنها برای مهر ماه امسال در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا از آموزش و پرورش لرستان، «منصور بازگیر» روز یکشنبه افزود: ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت بی سواد و کم‌سواد در استان برآورد شده که برنامه‌های آموزشی برای سال تحصیلی آینده، در راستای علم آموزی این تعداد تدوین شده است.

وی اظهارداشت: در این خصوص ۷۰۰ نفر در راستای توسعه برنامه های سواد آموزی زنان عشایری از محل طرح ریاست‌ جمهوری و ۹۷ نفر خاص ندامتگاه‌های استان طی سال تحصیلی جدید آموزی داده می شود.

بازگیر با اشاره به برخی برنامه‌های مکمل دوره‌های سوادآموزی گفت: در طرح «نماز کلید بهشت» ۶۰۰۷ نفر، در طرح «خواندن با خانواده» ۲۳۸۱ نفر و در طرح آموزش «رایانه» حداقل ۱۵۰ نفر از برنامه‌های مکمل حوزه سوادآموزی بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: دستورالعمل کلاس گذاری سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده و از همه آموزش‌دهنده‌ها و معلمین شاغل و بازنشسته دعوت می شود با هماهنگی سوادآموزی نواحی و مناطق نسبت به تشکیل کلاس و آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha