عبور از روزهای باقی‌مانده تابستان سخت امسال با مدیریت مصرف برق

تهران- ایرنا- مدیر بهره برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی ایران گفت که با همکاری بسیار خوب مردم، تدابیر اندیشیده شده و تولید حداکثری نیروگاه‌های کشور، با وجود تابستان بسیار سخت تا این لحظه مشکل خاصی درتامین برق و پایداری شبکه نداشتیم.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «مازیار جمشیدی» با اشاره به اینکه امروز (یکشنبه، ۱۲ شهریور) نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش دمای هوا مواجه هستیم، افزود: پیش بینی می‌شود امروز نیاز مصرف برق کشور حدود ۵۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی گفت: دیروز میزان تقاضا در زمان اوج مصرف به حدود ۶۷ هزار و ۱۸۰ مگاوات رسید که در مقایسه با روز مشابه سال گذشته چهار هزار مگاوات افزایش را نشان می‌دهد و امروز پیش بینی می‌شود میزان تقاضای مصرف برق کشور به حدود ۶۷ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.

مدیر بهره برداری و کنترل سیستم دیسپاچینگ ملی تصریح‌کرد: اطلاعات سازمان هواشناسی حاکی از آن است که در روزهای آینده نباید منتظر خنک شدن هوا باشیم و در اکثر نقاط کشور دمای هوا ثابت است یا روند افزایشی خواهد داشت. بر این اساس از هموطنان درخواست می‌شود همچنان برنامه‌های مدیریت مصرف را رعایت و با صنعت برق همچنان همکاری کنند.

جمشیدی از مردم درخواست کرد: با توجه به روند افزایشی دما، با مدیریت مصرف برق در در ساعت‌های ( ۱۱ تا ۱۷ ) و (۲۰ تا ۲۳) از به کاربردن وسایل برقی پرمصرف خودداری کنند تا با تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و همچنین استفاده از دور کند کولرهای آبی، بتوانیم روزهای باقی‌مانده شهریور ماه را با پایداری شبکه و برق رسانی مطمئن به پایان برسانیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha