باقری: شانس مدال دختران در بازی‌های آسیایی کم است/ با کمبود وزنه‌بردار مدعی مواجه هستیم

تهران- ایرنا- مشاور فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: دختران وزنه‌بردار ایران نخستین حضور خود را در بازی‌های آسیایی تجربه می‌کنند و نمی‌شود پیش‌بینی دقیقی از نتایج آنان داشت.

به گزارش ایرنا، در ادامه نشست‌های خبری فدراسیون‌ها اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، امروز (یکشنبه) نشست خبری فدراسیون وزنه‌برداری با حضور سجاد انوشیروانی رئیس، کوروش باقری مدیرتیم‌های ملی و مشاور فنی بانوان، بهداد سلیمی نایب رئیس، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری برگزار شد.

کوروش باقری در این نشست با اشاره به اهمیت مدال‌های وزنه‌برداری برای کاروان ایران اظهار داشت: امیدوارم بالندگی وزنه‌برداری با تلاش قهرمانان و بزرگان این رشته و حمایت رسانه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشد. وزنه‌برداری اولین مدال تاریخ المپیک را برای ایران به ارمغان آورده و انتظارات از این رشته به حق است. این روزها نیز همه از وزنه‌برداری انتظار مدال در بازی‌های آسیایی دارند. باید بگویم که در بازی‌های آسیایی ناامید نیستیم و شانس کسب مدال داریم.

وی در خصوص احتمال موفقیت بانوان وزنه‌بردار در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ نخستین تجربه دختران وزنه‌بردار ایران است و ما قبلا در این رقابت‌ها حضور نداشتیم و این پیش‌بینی مدالی برای ما سخت کرده است. اردوهای تیم ملی تشکیل شده و با حمایت‌هایی که سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون و بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون داشتند، شرایط خوبی داریم.

مشاور فنی تیم وزنه‌برداری بانوان با بیان اینکه سه دختر وزنه‌بردار ایرانی به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شوند گفت: حضور سیده‌الهام حسینی و الهه رزاقی قطعی شده و بین فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی نیز یک نفر انتخاب می‌شود. در هر سه دسته بدون شانس نیستیم ولی واقعیت این است که شانس ما کم است.

وی در خصوص شانس مدال وزنه‌برداران در بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته بازی‌های آسیایی مدال‌های ما را کسانی گرفتند که دیگر امروز وزنه نمی‌زنند. این مدال‌ها حاصل تلاش کسانی بود که وزنه‌بردار ساختند. در این ۸ سال کاری انجام نشده که از رنگ مدال بگوییم. نواب نصیرشلال سرمربی تیم، فروردین ماه به کادر فنی اضافه شد و از آن زمان رکورد پولادمردان رو به رشد بوده تا جایی که حتی به طلای بازی‌های آسیایی در بخش مردان امیدواریم. اینکه بگوئیم نصف وزنه‌برداران مدال می‌گیرند جرات می‌خواهد در شرایطی که ما با کمبود وزنه‌بردار مدعی مواجه هستیم قول مدال دادن سخت، اما با افزایش رکورد و تلاش نصیرشلال و همکارنش مدال طلا گرفته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha