۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85219023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ کیلومتر از رودخانه کن لایروبی شد

۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85219023
۳ کیلومتر از رودخانه کن لایروبی شد

اسلامشهر - ایرنا - مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر از عملیات لایروبی و بازگشایی رودخانه کن در طولی معادل سه کیلومتر در حوزه عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا، فرهاداکبرپور روز یکشنبه در حاشیه لایروبی رودخانه کن گفت: در راستای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارندگی های فصل پیش رو، با توجه به پیش بینی بارش های سیل آسا طی ماه های آتی و سیلاب های فصلی، این شرکت با هماهنگی دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل توسط ۲ دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه لودر در ادامه طرح عملیات لایروبی گذشته به بازگشایی بستر رودخانه کن در بازه ای به طول سه کیلومتر از پل آزادگان تا محدوده شمس آباد طی یک ماه کاری اقدام کرد.

وی افزود: با ادامه روند عملیات لایروبی و پاکسازی نخاله ریزی ها در مجاورت حریم رودخانه کن که منجر به کاهش عرض بستر رودخانه شده بود و موجب عدم آبگذری ایمن در مواقع سیلابی می شد، حجمی بالغ بر ۵۰ هزار متر مکعب و طولی معادل سه کیلومتر در سواحل رودخانه کن به طور کامل پاکسازی و آبگذری رودخانه تامین شد.

اکبرپور خاطر نشان کرد: امور منابع آب این شهرستان بر حسب وظایف ذاتی و حاکمیتی خود با تعامل و ‏همکاری سایر ادارات ذیربط و متولی در جهت لایروبی بازه های ضروری رودخانه ها برای آبگذری مناسب در زمان سیلابی ‏شدن اقدام و از مالکان زمین های مجاور رودخانه ها درخواست دارد تا از هرگونه ساخت و ساز درحاشیه رودخانه ها و مسیل ها به منظور حفظ جان و مال خود در مقابل خطر سیلاب خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران - کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha