ساکنان یک روستای مرزی و دورافتاده مراوه‌تپه به اینترنت پرسرعت متصل شدند
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان گفت: ساکنان روستای «یکه چنار» با ۱۱۱ خانوار و جمعیت ۴۰۰ نفره از توابع شهرستان مرزی و دورافتاده مراوه‌تپه در منتهی الیه شرق استان به اینترنت پرسرعت متصل شده و از امکان دسترسی به شبکه ملی اطلاعات برخوردار شدند.

سید حامد قدس علوی روز دوشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: سایت تلفن همراه این روستا با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به این که روند ایجاد، توسعه و ارتقای پوشش ارتباطی در مناطق روستایی استان گلستان توسط این اداره کل ادامه دارد، گفت: تا چند روز آینده ساکنان روستاهای «مردم دره» و « عطاجان قربانی» در شهرستان مرزی و دورافتاده مراوه تپه با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی به اینترنت پرسرعت دست پیدا خواهند کرد.

قدس علوی افزود: ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گلستان به اینترنت دسترسی داشته و محرومیت باقی مانده روستاها به دلیل سخت گذری و دور افتاده و محروم از زیرساخت ها بوده که با پیگیری این اداره کل تا پایان سال ۱۴۰۲، مشکل ارتباط ساکنان این مناطق به شبکه ملی اطلاعات برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: با ایجاد و توسعه سایت مذکور دسترسی به شبکه ملی اطلاعات، زمینه بهرمندی از آموزش الکترونیک (شاد) برای دانش آموزان، خرید و فروش آنلاین ( برخط)، ارایه خدمات دولت الکترونیک وخدمات بانکی برای ساکنان روستاها برقرار می شود.

وی همچنین از ایجاد زیرساخت‌های ارتباطاتی در ۶۲ روستای فاقد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در استان طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم خبرداد.

گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان روستایی هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha