دبیرخانه شورای موارد خاص باید به معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها منتقل شود

اصفهان - ایرنا - مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به دانشگاه‌هایی که هنوز اصرار به ادامه فعالیت دبیرخانه شورای موارد خاص در معاونت آموزشی دارند تاکید داریم که این دبیرخانه به معاونت دانشجویی منتقل شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز یکشنبه به نقل از ابوالفضل دانشور اضافه کرد: استقرار دبیرخانه شورای بررسی موارد خاص در معاونت دانشجویی، صراحت قانونی و آیین‌نامه ای دارد و دانشگاه هایی که این کار را انجام ندادند تخلف کرده اند.

وی با اشاره به ضرورت استقرار دبیرخانه شورای بررسی موارد خاص دانشجویی در معاونت دانشجویی دانشگاه‌ها، اظهار داشت: شورای بررسی موارد خاص، کاری متفاوت با شوراهای آموزشی دانشگاه‌ها دارد زیرا شورای آموزشی فقط به اِعمال مقررات آموزشی می پردازد و با مسائل و گرفتاری دانشجو در حین تحصیل کاری ندارد.

دانشور ادامه داد: در شورای موارد خاص علاوه بر رعایت ضوابط آموزشی، شرایط دانشجو نیز در نظر گرفته می شود که چه اتفاقی برای او رخ داده که از شرایط عادی خارج شده است بعنوان مثال چه عاملی سبب مشروط شدن دانشجو شده است.

به گفته وی، اگر شورای موارد خاص در معاونت آموزشی باشد همچنان سخت‌گیرانه با مسائل دانشجویان برخورد می‌شود و در این شرایط دانشجو ضرر می‌کند به همین خاطر لازم است که این دبیرخانه به معاونت دانشجویی دانشگاه ها منتقل شود.

دانشور یکی از عوامل طولانی شدن رسیدگی به درخواست های دانشجویان در حوزه شورای بررسی موارد خاص دانشجویان را استقرار دبیرخانه این شورا در معاونت آموزشی بعضی از دانشگاه‌های کشور دانست و گفت: دانشگاه‌ها مکلفند ضمن استقرار دبیرخانه شورای بررسی موارد خاص در معاونت دانشجویی نسبت به تامین کارشناسان توانمند برای این دبیرخانه اقدام کنند.

وی، مسلط نبودن کارشناسان به آئین‌نامه‌های کمیسیون موارد خاص را نیز یکی دیگر از عوامل طولانی شدن بررسی پرونده های موارد خاص دانشجویان دانست و تصریح کرد: هشتمین کارگاه منطقه ای توانمندسازی کارشناسان این حوزه در کشور در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در آیین‌نامه شورای بررسی موارد خاص برای دانشجویانی که در حین تحصیل دچار مشکلی خارج از اراده و اختیار خود می شوند ضوابط هوشمندانه ای دیده شده است تا این قبیل دانشجویان بتوانند با استفاده از ظرفیت آیین‌نامه مذکور به شرایط عادی تحصیل بازگردند و زندگی دانشجویی آنها دچار اختلال نشود.

وی یکی از مشکلات شوراهای بررسی موارد خاص را طولانی شدن بررسی پرونده های دانشجویان دانست و تاکید کرد: با توجه به رویکرد سازمان امور دانشجویان مبنی بر تسریع در پاسخگویی به درخواست های دانشجویان، تلاش شد عوامل طولانی شدن این فرآیند شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام شود.

بر اساس این گزارش، کارگاه توانمندسازی کارشناسان شورای بررسی موراد خاص دانشگاه‌های استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه‌، آموزش کارشناسان بمنظور افزایش تسلط آنها بر امور محوله، تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به درخواست های دانشجویان و جلوگیری از طولانی شدن زمان ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha