۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85218888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۶۳۰۰ زائر اربعین‌ از فرودگاه اصفهان اعزام شدند

اصفهان-ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: ۶ هزار و ۳۷۱ زائر اربعین‌ حسینی از ۲۷ مرداد تا دهم شهریور امسال از طریق فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به مقصد شهرهای اهواز و نجفِ عراق اعزام شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرودگاه‌های استان اصفهان، ابوذر ضیایی افزود: عملیات اعزام و پذیرش زائران از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان از بیست و هفتم مرداد آغاز و تا پایان روز جمعه دهم شهریور، به ۶ هزار و ۳۷۱ زائر اربعین حسینی در این فرودگاه خدمت رسانی شد.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی "وارش"، "معراج"، "آتا"، "کاسپین" و "ایران ایر" در فرودگاه اصفهان، عملیات اعزام و پذیرش زائران اربعین را بر عهده دارند و آنها با ۵۶ پرواز زائران را به شهر نجف منتقل کردند و به فرودگاه اصفهان بازگرداندند.

مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان اظهار داشت: همچنین در این مدت تعداد ۴۶ پرواز رفت و برگشت به مقصد اهواز برای جابه‌جایی زائران انجام شد.
وی از برنامه‌ریزی برای بیش از۵۰ پرواز ورودی و خروجی دیگر برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) از اصفهان به نجف و بالعکس خبر داد و افزود: شرکت‌های هواپیمایی می توانند در صورت اخذ مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری در جهت اضافه کردن پروازهای خود در این مسیر اقدام کنند و فرودگاه شهید بهشتی نیز بدون هیچ محدودیتی آماده پذیرش و ارائه خدمات به این پروازها خواهد بود.
وی به تمهیدات برنامه‌ریزی شده در راستای تکریم زائران نیز اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر برپایی موکب شهید بهشتی(عمود اول) برای پذیرایی از زائران و مستقبلین آنها، اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل نمایش های آئینی، مذهبی و تعزیه‌خوانی را نیز در ترمینال پروازهای خارجی در دستور کار قرار دادیم تا زائران با حال و هوای خاص عازم زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شوند.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

جدای از اعزام هوایی زائران اربعین از اصفهان، تاکنون بیش از ۱۰۲ هزار و ۳۳۴ زائر این استان از روز ۲۴ مرداد تا پایان روز جمعه ۱۰ شهریور بوسیله سه هزار و ۴۸۸ دستگاه اتوبوس به سمت مرزها عزیمت کرده‌اند که این رقم نسبت مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۷ درصد افزایش سفر و ۲۵ درصد افزایش مسافر داشته است.

حدود ۹۰ درصد از اعزام‌های استان اصفهان به مرز مهران، کمتر از هفت درصد به مرز شلمچه، کمتر از سه درصد به مرز چذابه و حدود یک درصد به مرز خُسروی صورت گرفته است.

روز چهارشنبه هفته جاری، ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی است

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha