مرگ ۱۹ نفر به دلیل غرق‌شدگی در چهارماهه امسال/ کاهش ۵ درصدی فوتی‌ها

تهران - ایرنا - اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در چهارماه نخست امسال ۱۹ مورد فوت ناشی از غرق‌شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۱۴۰۱) پنج درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران، در چهارماه نخست امسال ۱۹ نفر در اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از غرق شدگی ۲۰ نفر اعلام شده بود، پنج درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش از کل قربانیان غرق شدگی در چهارماه نخست امسال ۱۵ نفر مرد و ۴ نفر زن بودند.

به گزارش ایرنا غرق شدگی به معنی ورود آب به داخل ریه‌ها و مجاری تنفسی و سپس خفگی و فرو رفتن در آب است. افراد غرق شده دچار کاهش اکسیژن رسانی به بدن یا هیپوکسی شده و در نتیجه آسیب به سلول‌های عصبی در دقایق اولیه بعد از غرق شدگی اتفاق می‌افتد.
 

مرگ ۱۹ نفر به دلیل غرق‌شدگی در چهارماهه امسال/ کاهش ۵ درصدی فوتی‌ها

بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی کشور در بهار امسال ۲۸۰ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۱۴۰۱) که تعداد تلفات ۲۵۵ نفر بود، ۹.۸ درصد افزایش یافته است.

در این مدت استان های خوزستان با ۴۱، فارس با ۲۷ و اصفهان با ۲۳ فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق شدگی را داشته اند. همچنین استان مازندران با ۱۷ فوتی غرق شدگی در رتبه پنجم و استان گیلان با ۱۵ فوتی در رتبه هشتم قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha