ساماندهی سرویس مدارس یاسوج نیازمند تصمیم استاندار است

یاسوج-ایرنا- بازگشایی مدارس و نبود سرویسی برای رفت و آمد دانش آموزان در شهر یاسوج ترافیک کلافه کننده ای درخیابان های این شهر ایجاد می کند که متولان مربوطه معتقد هستند ساماندهی سرویس مدارس یاسوج نیازمند تصمیم و مداخله استاندار کهگیلویه و بویراحمد است تا با تعامل و هماهنگی برای رفع این معضل چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا، با شیوع کرونا درصد زیادی از رانندگان سرویس مدارس از چرخه فعالیت خارج و حرفه دیگری را برای خود برگزیدند که با بازگشایی مجدد مدارس از سال ۱۴۰۰به بعد تامین سرویس مدارس در بیشتر شهرهای کشور از جمله یاسوج با مشکلاتی مواجه شد.

بازگشایی مدارس پس از کرونا در شهر یاسوج ترافیک کلافه کننده صبحگاهی و سردرگمی دانش آموزان بدون سرویس را در پی داشت که بدلیل مهاجرپذری و نبودن حمل و نقل عمومی این مشکل دوچندان شد.

در سال تحصیلی ۱۴۰۱با بازگشایی مدارس، خیابان های اصلی شهریاسوج در ساعت ۷ تا ۸ و پس از آن هم ساعت ۱۱ تا ۱۴ کاملا قفل بود بطوری که جابه جایی مسیر پنج دقیقه ای در زمان ترافیک بیش از نیم ساعت زمانبر بود.

امروزه سرویس حمل و نقل مدارس به یکی از ضروریات شهر یاسوج تبدیل شده که ساماندهی و نظارت بر عملکرد موثر آن یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین و مسوولان تعلیم و تربیت استان است.

روز یکشنبه رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش استان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سال های گذشته مدیریت سرویس مدارس با آموزش و پرورش و انجمن اولیا بود که با توافقنامه بین وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور این موضوع به معاونت حمل و نقل شهرداری ها واگذار شد.

"مظفر برافراشته" ادامه داد: طی این توافتنامه مقرر گردید آموزش و پرورش نیازمندی های خود مبنی بر تعداد سرویس های مورد نیاز را به شهرداری اعلام کند و متقابلا شهرداری بر اساس مجوزهایی که به شرکت ها واگذار کرده، نیازمندی های سرویس مدارس را تامین کند.

برافراشته گفت: شهرداری اسامی ۹ شرکت را برای آموزش و پرورش فرستاده که با پیگیری ها مشخص شده این تعداد شرکت ها کمتر از ۲۰ خودروی ون یا مینی بوس دارند که پاسخگوی نیاز مدارس مرکز استان نیست.

وی تاکید کرد: تعداد سرویس های مورد نیاز مدارس شهر یاسوج ۲۵۰ دستگاه است و شرکت های معرفی شده از طرف شهرداری یاسوج توان جابه جایی دانش آموزان مدارس شهر یاسوج را ندارند که باز همان مشکلات سال قبل ادامه خواهد داشت.

گره کور ترافیک شهر یاسوج با دستان استاندار باز می شود

رئیس اداره سنجش آموزش وپرورش استان گفت: به شهرداری پیشنهاد شد با نبود خودروی لازم در شهر یاسوج مناقصه ای عمومی برگزار شود که با مشارکت شرکت های استان های همجوار نیازمندی های سرویس مدارس یاسوج تامین شود و تاکنون شهرداری پاسخی به این پیشنهاد نداده است.

برافراشته تصریح کرد: تامین سرویس مدارس یاسوج دغدغه همگانی است چرا که مشکلات فراوانی برای شهر یاسوج بدنبال دارد و نیازمند تصمیم قاطعانه استانداری برای برطرف کردن مشکل سرویس مدارس و ترافیک شهر یاسوج است.

ساماندهی سرویس مدارس یاسوج نیازمند تصمیم استاندار است

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج گفت: شهرداری یاسوج تامین سرویس مدارس را به بخش خصوصی واگذار کرده و شرکت های متقاضی باید در سامانه شهرداری ثبت نام کنند.

"عبدی دانش مقدم" ادامه داد: تاکنون همه شرکت ها ثبت نام نکرده اند و از طرفی اغلب مینی بوس و اتوبوس های شهر یاسوج فرسوده و بلااستفاده هستند.

دانش مقدم نبود زیر ساخت های لازم در شهر یاسوج را مشکلی برای تردد اتوبوس در خیابان های این شهر دانست و تصریح کرد: با مداخله استانداری و دیگر سازمان ها با ارایه تسهیلات بانکی به شرکت های متقاضی برای تامین خرید خودروی "ون"، ترافیک شهری و نیازهای مدارس تامین می شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره برگزاری مناقصه عمومی برای مشارکت شرکت های غیربومی گفت: تاکنون شهرداری مناقصه ای برگزار نکرده است اگرچه با پیگیرها و رایزنی از شهرداری استان های همجوار مبنی بر تامین مینی بوس غیربومی تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است.

به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت،هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است که ۵۰ درصد آن‌ها در شهرستان بویراحمد به مرکزیت یاسوج حضور دارند و جمعیت شهر یاسوج با حاشیه های آن طبق برخی امارها بیش از ۲۵۰ هزار نفر است.

بیش از سه هزار آموزشگاه دولتی و غیردولتی استان برای بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف و افزون بر ۱۴ هزار معلم، آمادگی پذیرش و آغاز سال تحصیلی جدید را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha