نتایج یک نظرسنجی؛ سقوط آزاد حمایت از کمپین انتخاباتی دیسانتیس

تهران- ایرنا- بر اساس یک نظرسنجی جدید، حمایت از کمپین انتخاباتی ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا و یکی از نامزدهای مقدماتی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، پس از اولین مناظره نامزدهای حزب جمهوری‌خواه به شدت سقوط کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از نیویورک پست، این نظرسنجی که روز شنبه در نشریه وال استریت ژورنال منتشر شد، نشان داد که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده ۴۶ امتیاز از رقیب اصلی خود (دیسانتیس) جلو افتاده که تقریبا ۲ برابر فاصله آنها در آخرین نظرسنجی این نشریه آمریکایی است که در آوریل انجام شد.

۵۹ درصد از ۶۰۰ رای‌دهنده جمهوری‌خواه شرکت‌کننده در این نظرسنجی، گفتند ترامپ اولین گزینه آنها خواهد بود و پس از وی، دیسانتیس ۱۳ درصد آرای آنها را به خود اختصاص داد که نسبت به آمار ۲۴ درصدی که فرماندار فلوریدا قبلا ثبت کرده بود (زمانی که به نظر می‌رسید به ترامپ نزدیک شده است)، به حدود نصف کاهش یافته است.

در این نظرسنجی، بعد از دیسانتیس، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی با کسب ۸ درصد آرای شرکت‌کنندگان، سوم شد.

مارک بوسیان نظرسنج حزب دموکرات که این نظرسنجی را به طور مشترک با تونی فابریزیو نظرسنج حزب جمهوری‌خواه انجام داده است، گفت: دیسانتیس سقوط کرد!

وی افزود: تنها نامزدی که در ماه آوریل واقعاً خودش را به عنوان یک رقیب بالقوه برای ترامپ مطرح کرده بود و به نظر می‌رسید روایتی برای گفتن داشته باشد، اکنون کاملاً سقوط کرده و آرایی که وی از دست داده، به سمت ترامپ متمایل شده‌اند.

نتایج یک نظرسنجی؛ سقوط آزاد حمایت از کمپین انتخاباتی دیسانتیس

اگر انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان امروز برگزار می‌شد، به کدام نامزد رای می‌دادید؟

نکته دیگری که در پی نظرسنجی اخیر روشن شد، این است که به نظر می‌رسد رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه به تدریج در حال رسیدن به تصمیم نهایی خود هستند، چرا که در نظرسنجی ماه آوریل ۱۳ درصد از آنها گفتند هنوز در مورد نامزد مورد نظرشان به تصمیم قطعی نرسیده‌اند اما این رقم در نظرسنجی اخیر به تنها ۴ درصد شرکت‌کنندگان کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین حاوی یک خبر نگران‌کننده دیگر برای دیسانتیس بود، ۷۶ درصد از حامیان ترامپ گفتند که قاطعانه در اردوگاه وی خواهند ماند و نظر خود را تغییر نخواهند داد در حالی که تنها ۲۵ درصد از حامیان دیسانتیس همین نظر را در مورد وی داشتند.

نتایج یک نظرسنجی؛ سقوط آزاد حمایت از کمپین انتخاباتی دیسانتیس

این نظرسنجی همچنین مشخص کرد که ۹۱ اتهامی که از سوی دادستان‌های ایالتی و فدرال آمریکا بر علیه ترامپ مطرح شده است، نه‌ تنها میزان حمایت از وی را در میان رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه کاهش نداده بلکه منجر به تقویت حمایت از وی در میان آنها شده است.

بیش از ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند که عقیده دارند هر اتهامی که ترامپ با آن مواجه می‌شود، تنها با انگیزه سیاسی مطرح شده و بی اساس است، در حالی که در نظرسنجی‌های قبلی (به طور متوسط) ۴۸ درصد از شرکت کنندگان این عقیده را داشتند.

نتایج یک نظرسنجی؛ سقوط آزاد حمایت از کمپین انتخاباتی دیسانتیس

آیا نظر مساعد یا نامطلوب نسبت به هر یک از نامزدها دارید؟

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حمایت از هیلی (فرماندار سابق کارولینای جنوبی) و ویوک راماسوامی (کارآفرین) بیش از حد انتظار بوده است، در حالی که کریس کریستی (فرماندار سابق نیوجرسی که به شدت از ترامپ انتقاد می‌کرد)، مقام منفورترین نامزد مقدماتی جمهوری‌خواهان را به خود اختصاص داد و ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نسبت به وی دیدگاهی منفی داشتند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha